KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Povodní zničený most v Bašce prozatím nahradí jen lávka pro pěší

Povodní zničený most v Bašce prozatím nahradí jen lávka pro pěší

Publikováno: 16.6.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 10:41
Rubrika: Mosty

Povodněmi poškozený most v Bašce na Frýdecko-Místecku, který čeká demolice, bude provizorně nahrazen pouze lávkou pro pěší. Původní variantu ocelového mostu, který by postavila armáda za státní peníze, dnes vedení Moravskoslezského kraje zamítlo jako příliš drahé provizorium. Stavbu nového mostu přes řeku Ostravici chce kraj dokončit v příštím roce. ČTK to řekla mluvčí hejtmanství Šárka Vlčková.

Ostravice, jejíž hladina během povodní vystoupala až na nejvyšší povodňový stupeň, podemlela štěrkové podloží pod mostním pilířem natolik, že se vychýlil o 15 stupňů, a celý most se poté prohnul o 30 centimetrů. Osmdesát procent jeho délky se tím nenávratně poškodilo, proto kraj na konci května rozhodl o jeho stržení a výstavbě nového mostu.
 
Kraj se tehdy dohodl s vedením obce Baška také na stavbě provizorního přemostění, které by mohli mezi Baškou a její místní částí Kunčičky u Bašky využívat řidiči i chodci. ČTK zjišťuje reakci obce na krajské rozhodnutí. Přestože by provizorní most postavilo ženijní vojsko za peníze ze státních hmotných rezerv, kraj by za vybudování takzvaného předmostí musel zaplatit 20 milionů korun, dodal Vlčková.

"Je to příliš velká suma, kterou by musel kraj hradit ze svého rozpočtu. Proto rada kraje rozhodla vyřešit prozatímní propojení obce pěším přemostěním za zhruba čtyři miliony korun. Zároveň se urychlí přípravy na stavbu nového mostu, jehož dokončení se předpokládá v roce 2011," řekla Vlčková. Celkové náklady na demolici uzavřeného mostu a stavbu nového přemostění včetně provizorní lávky přesáhnou 92 milionů korun.

Původně plánovaný provizorní most měl obnovit propojení staré silnice mezi Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí s novou rychlostní komunikací R56 mezi oběma městy už v červenci. Po dnešním rozhodnutí kraje budou muset řidiči využívat objížďky přes Frýdek-Místek či Frýdlant nad Ostravicí až do příštího roku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (70x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (66x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (53x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice