KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Povodněmi poškozený most v Karviné se v květnu uzavře a zdemoluje

Povodněmi poškozený most v Karviné se v květnu uzavře a zdemoluje

Publikováno: 23.1.2011, Aktualizováno: 1.2.2011 13:51
Rubrika: Mosty

Loňskými povodněmi poškozený most přes řeku Olši v Karviné bude od května zcela uzavřen. Most na hlavním tahu mezi Karvinou a Ostravou čeká demolice. Do konce roku jej nahradí nová ocelová konstrukce odolnější vůči povodním. Ředitelství silnic a dálnic ČR za ni zaplatí 144 milionů korun. ČTK to řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Řidiči budou muset zřejmě až do září využívat objížďky.

Rozvodněná Olše loni v květnu podemlela podpěry mostu a zvětšila trhlinu na středovém pilíři natolik, že se ŘSD rozhodlo na základě odborných posudků celý most zdemolovat. Nahradí jej nová konstrukce se třemi poli; místo středové podpěry bude oblouk se zavěšenou mostovkou.

Stavební práce začaly již v loňském roce. "Ze tří původních nosníků je již jeden demolován. Nyní začínají práce na provizorní lávce pro pěší a bude zahájeno vrtání pilot pro opěry a podpěry mostu," popsala mluvčí.

Provoz na mostu je už částečně omezen na dva pruhy. Od března budou řidiči jezdit pouze v jednom pruhu a dopravu budou řídit semafory; od 1. května se most zcela uzavře. "Objízdné trasy se zatím zpřesňují ve spolupráci s ŘSD i ČSAD kvůli veřejné dopravě," sdělil ČTK karvinský primátor Tomáš Hanzel.

Uzavírka mostu na silnici podle něj situaci ve městě značně zkomplikuje. "Je to přeci jen jediné kvalitní silniční spojení s Ostravou. Objížďky většinou po méně kvalitních cestách se dvěma pruhy budou bolet," naznačil primátor. Problémy mohou nastat například na objízdné trase směrem na Český Těšín, kde se tvoří kolony i při běžném provozu.

"Budeme tam mít speciální semafory a bezpečný přechod pro chodce. Další opatření zajistíme tak, aby bylo místo maximálně bezpečné pro všechny," dodal Hanzel s tím, že podobná opatření chystá město i na dalších místech, která čeká dopravní zátěž.

Karvinsko patřilo loni na jaře k oblastem, které povodně ohrozily nejvíce. Jen v Karviné zasáhly zhruba 400 domů. V celém Moravskoslezském kraji napáchaly ve dvou vlnách škody zhruba 2,5 miliardy korun. Zasáhly 210 kilometrů čtverečních a zaplavily nejméně 700 objektů. Povodně ohrozily přes 2 200 osob - jedna žena při nich zemřela, přes 180 osob muselo být zachráněno a dalších nejméně 670 evakuováno.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (68x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (56x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice