KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Použití ocelové flexibilní trouby ViaCon typ Hel-Cor vedlo k výrazně krátké době uzavírky silnice I/35

Použití ocelové flexibilní trouby ViaCon typ Hel-Cor vedlo k výrazně krátké době uzavírky silnice I/35

Publikováno: 22.11.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 20:49
Rubrika: Mosty

Vzhledem k nevyhovujícímu stavebně technickému stavu starého mostu bylo rozhodnuto realizovat nový most na velmi zatížené (konkretizovat „velmi zatížené“) silnici I/35 mezi Hradcem Králové a Holicemi. V zájmu urychlení výstavby, s ohledem na nutnost budování objízdné trasy v těsné blízkosti mostu, byla zvolena technologie zabudování ocelové flexibilní přesypané trouby Hel-Cor PA. Výstavba nemá technologické pauzy a je jen minimálně ovlivněná počasím.

Nosnou konstrukci tvoří ocelová trouba Hel-Cor PA Trenchcoat tlamového profilu ze spirálovitě vinutého vlnitého plechu se světlými rozměry 3,33 × 2,39 m. Trouba byla dovezena na stavbu nadrozměrnou přepravou. Bylo tak nutné 10 dní předem stanovit termín návozu. Nejedná se tedy o montovaný systém z jednotlivých kusů plechu, ale o celistvý kus trouby bez šroubových spojů. Ocelový plech má tloušťku 3,5 mm a vlna stěny trouby má velikost 125 × 26 mm. Plech je pozinkován tl. 42 μm a následně je na něm provedeno nalaminování fólie Trenchcoat tl. 250 μm z obou stran. Dle zkušeností ze Spojených států, kde se tento materiál používá od 70. let, lze odhadnout celkovou životnost trouby na 100 let. Rakouský výrobce plechu provedl zkoušky materiálu např. podle normy ČSN EN ISO 175 (Plasty – Stanovení účinku kapalných chemikálií při ponoření) a ASTM D543 po dobu až 90 dní. Dále pak byly prováděny zkoušky v neutrální solné mlze dle ASTM B117 po dobu 3.048 hodin s tím, že TP 84 předepisuje délku 720 hodin.
Celková délka trouby je 17,37 m a je tvořená ze třech kusů trub, každý o hmotnosti 1,5 tuny. Jednotlivé trouby Hel-Cor jsou mezi sebou spojeny pomocí dvoudílných pískotěsných ocelových páskových spojek, které jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako samotné trouby. Vzhledem k tomu, že troubu tvořily jen tři kusy, odehrála se pokládka během 4 hodin. Pokud by byla použita klasická montovaná konstrukce, její montáž z plechů by zabrala cca 2 dny. Celková doba uzavírky tak činila pouhých 5 dní. Úspory byly dosaženy i díky méně nákladné objízdné trase, která byla díky velmi krátké uzavírce silnice č. I/35 postavena.

HLAVNÍ ÚDAJE
Stavba „I/35 Chvojenec, most ev. č. 35-080“
Investor Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Pardubice
Projektant Top Con servis
Zhotovitel MPS Mostní a pozemní stavby
Výrobce a dodavatel ocelové trouby ViaCon ČR

The author of this article describes the use of steel flexible pipe ViaCon type Hel-Cor for bypass route, and due to this, there was a signifi cantly shorter closure period of a very frequently used road I/35 between Hradec Králové and Holice, where there was an old bridge in substandard technical condition. For a bypass route, a technology of steel flexible pipe building-in was used.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na hotový mostTrouby Hel-Cor PA 3,33 × 2,39 m, délky 6 m na stavběPodélný řez

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice