PORR staví v Norsku svůj pátý most Objem zakázky: cca 61 mil. eur
Rubrika: Mosty
Koncem minulého týdne byla podepsána smlouva a už v březnu mají být zahájeny stavební práce: Společnost PORR bude v Kristiansandu stavět 654 m dlouhý most Varodd. Stavební práce, které zadala Statens vegvesen Region Sued, mají být dokončeny na jaře roku 2020. Hodnota zakázky je přibližně 542 mil. norských korun (cca 61 mil. eur).
„Je to skvělé uznání pro náš tým v Norsku, který dokázal získat pátý projekt na výstavbu mostu. Výstavbou mostu Tresfjord jsme na konci roku 2015 zrealizovali jeden z nejúžasnějších mostních projektů v regionu a výstavbou mostu Varodd nás čeká další zajímavý úkol,“ těší se z nové zakázky Karl-Heinz Strauss, CEO PORR AG. „Samozřejmě i u tohoto projektu budeme pokračovat v již započaté cestě a sázet na spolupráci s místními partnery.“
„Nabídky byly velice natěsno: První tři soutěžitelé se pohybovali v pásmu pouhých 0,73 %. Konečné rozhodnutí jsme však neučinili pouze na základě ceny. PORR nás přesvědčila svou profesionalitou a kvalitou již při provádění prací na mostu Farris v Larviku,“ říká Kjell Inge Davik, regionální šéf společnosti Statens vegvesen Region Sued.
Zakázka zahrnuje výstavbu 654 m dlouhého mostu přes Topdalsfjord, který má být vybudován mezi dvěma již existujícími mostními konstrukcemi. Visutý most z roku 1956 bude v rámci stavebních prací zbourán, druhý most z roku 1993 bude přestavěn a začleněn do novostavby. Celkem vznikne šest jízdních pruhů, které mají v budoucnu sloužit optimalizaci provozu cca 50.000 vozidel denně. Kromě toho má být vybudován jízdní pruh pro cyklisty. Projekt, který je situován v blízkosti hlavní příjezdové komunikace do Kristiansandu a u přistávajícího koridoru k letišti, klade nejvyšší nároky na stavební logistiku.
Firma PORR v Norsku
Od koupě renomované infrastrukturní společnosti v roce 2015 je PORR v Norsku zastoupena svými vlastními projekty. Patří k nim most Tresfjord, most Harpe, most Farris a most Loftenes. Most Tresfjord byl dokončen v říjnu 2015 a vyznačuje se především svým nevšedním designem. Most Harpe je podobně náročný a vyžaduje od všech zúčastněných nejvyšší odborné znalosti a dovednosti. Použitá stavební metoda je první svého druhu v Norsku – na celém světě existuje pouze 70 mostů, u kterých tato technologie byla aplikována.
Společnost PORR je v Norsku od loňska aktivní i ve výstavbě tunelů: V listopadu 2016 získala zakázku na tunelový projekt RV 17 Liafjellet.
Přehled základních dat
Druh projektu: |
Výstavba mostu |
Rozsah: |
Výstavba přibližně 654 m dlouhého mostu s šesti jízdními pruhy pro automobily a jízdním pruhem pro cyklisty a zbourání starého visutého mostu z roku 1956 |
Objem zakázky: |
542 mil. norských korun (cca 61 mil. eur) |
Zadavatel: |
Statens vegvesen Region Sued |
Předpokládaný termín dokončení: |
Jaro 2020 |