KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    PORR staví v Norsku svůj pátý most Objem zakázky: cca 61 mil. eur

PORR staví v Norsku svůj pátý most Objem zakázky: cca 61 mil. eur

Publikováno: 28.2.2017
Rubrika: Mosty

Koncem minulého týdne byla podepsána smlouva a už v březnu mají být zahájeny stavební práce: Společnost PORR bude v Kristiansandu stavět 654 m dlouhý most Varodd. Stavební práce, které zadala Statens vegvesen Region Sued, mají být dokončeny na jaře roku 2020. Hodnota zakázky je přibližně 542 mil. norských korun (cca 61 mil. eur). 

„Je to skvělé uznání pro náš tým v Norsku, který dokázal získat pátý projekt na výstavbu mostu. Výstavbou mostu Tresfjord jsme na konci roku 2015 zrealizovali jeden z  nejúžasnějších mostních projektů v regionu a výstavbou mostu Varodd nás čeká další zajímavý úkol,“ těší se z nové zakázky Karl-Heinz Strauss, CEO PORR AG. „Samozřejmě i u tohoto projektu budeme pokračovat v již započaté cestě a sázet na spolupráci s místními partnery.“

„Nabídky byly velice natěsno: První tři soutěžitelé se pohybovali v pásmu pouhých 0,73 %. Konečné rozhodnutí jsme však neučinili pouze na základě ceny. PORR nás přesvědčila svou profesionalitou a kvalitou již při provádění prací na mostu Farris v Larviku,“ říká Kjell Inge Davik, regionální šéf společnosti Statens vegvesen Region Sued.

Zakázka zahrnuje výstavbu 654 m dlouhého mostu přes Topdalsfjord, který má být vybudován mezi dvěma již existujícími mostními konstrukcemi. Visutý most z roku 1956 bude v rámci stavebních prací zbourán, druhý most z roku 1993 bude přestavěn a začleněn do novostavby. Celkem vznikne šest jízdních pruhů, které mají v budoucnu sloužit optimalizaci provozu cca 50.000 vozidel denně. Kromě toho má být vybudován jízdní pruh pro cyklisty. Projekt, který je situován v blízkosti hlavní příjezdové komunikace do Kristiansandu a u přistávajícího koridoru k letišti, klade nejvyšší nároky na stavební logistiku.

Firma PORR v Norsku

Od koupě renomované infrastrukturní společnosti v roce 2015 je PORR v Norsku zastoupena svými vlastními projekty. Patří k nim most Tresfjord, most Harpe, most Farris a most Loftenes. Most Tresfjord byl dokončen v říjnu 2015 a vyznačuje se především svým nevšedním designem. Most Harpe je podobně náročný a vyžaduje od všech zúčastněných nejvyšší odborné znalosti a dovednosti. Použitá stavební metoda je první svého druhu v Norsku – na celém světě existuje pouze 70 mostů, u kterých tato technologie byla aplikována.

Společnost PORR je v Norsku od loňska aktivní i ve výstavbě tunelů: V listopadu 2016 získala zakázku na tunelový projekt RV 17 Liafjellet.

Přehled základních dat

Druh projektu:

Výstavba mostu

Rozsah:

Výstavba přibližně 654 m dlouhého mostu s šesti jízdními pruhy pro automobily a jízdním pruhem pro cyklisty a zbourání starého visutého mostu z roku 1956

Objem zakázky:

542 mil. norských korun (cca 61 mil. eur)

Zadavatel:

Statens vegvesen Region Sued

Předpokládaný termín dokončení:

Jaro 2020

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Vizualizace mostu Varodd C Statens vegvesen

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice