KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Polsko kupuje dvacet vlaků Pendolino, jezdit mají od roku 2014

Polsko kupuje dvacet vlaků Pendolino, jezdit mají od roku 2014

Publikováno: 30.5.2011, Aktualizováno: 7.6.2011 08:53
Rubrika: Kolejový průmysl

Cesta vlakem mezi severem a jihem Polska by se měla od roku 2014 výrazně zkrátit. Společnost PKP Intercity, jež je součástí skupiny Polských drah (PKP), dnes s francouzským strojírenským konsorciem Alstom podepsala smlouvu u koupi dvaceti vlaků Pendolino. Celková hodnota smlouvy, jejíž součástí je i výstavba logistického zázemí a náklady na technickou údržbu vlaků na 17 let, je 665 milionů eur (16,3 miliardy korun). Vlaky Pendolino provozují i České dráhy.

PKP Intercity bude nákup vlaků Pendolino z poloviny financovat penězi z evropských fondů, na zbytek si chce vzít úvěr u Evropské investiční banky. Ručitelem má být polský stát.

Cestující v Polsku se ale nebudou vozit pendoliny s naklápěcí skříni, díky které vlaky mohou rychleji projíždět oblouky na trati. Podle šéfa PKP Intercity Janusze Malinowského by soupravy s touto konstrukcí jezdily jen o něco málo rychleji, náklady na jejich nákup a údržbu by přitom byly o osm až deset procent vyšší.

Cesta pendolinem z Varšavy do Krakova by měla místo dosavadních dvou hodin a 53 minut trvat dvě a čtvrt hodiny. Z Katovic rychlovlaky do polského hlavního města pojedou dvě hodiny deset minut, nyní lidé na cestě stráví nejméně dvě hodiny a 41 minut. Rychlovlaky budou jezdit také mezi Varšavou a Gdaňskem.

Podle odborníka na dopravu Adriana Furgalského se koupí pendolin středo-pravicová vláda premiéra Donalda Tuska především snaží okouzlit Poláky před podzimními parlamentními volbami. "Vysoké náklady na nákup i údržby Pendolina se PKP Intercity vymstí," řekl dnes v listu Dziennik-Gazeta Prawna Furgalski.

PKP Intercity loni hospodařily se ztrátou 140 milionů zlotých (přes 863 milionů korun), letos očekávají ztrátu 50 milionů zlotých.

České dráhy provozují pendolina od roku 2005. V současnosti se cestující těmito rychlovlaky mohou svézt mezi Prahou, Ostravou a Třincem a mezi Prahou, Brnem a Bratislavou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (35x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice