KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Podjezd pod odstavným nádražím v Brně

Podjezd pod odstavným nádražím v Brně

Publikováno: 5.10.2009
Rubrika: Mosty

Dne 2. října byl v Brně slavnostně otevřen podjezd spojující Bohunickou a Sokolovu ulici. Podjezd je součástí projektu Europoint Brno, který vedle přestavby železničního uzlu zahrnuje také výstavbu Jižního centra. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), státní organizace.

 „Silniční podjezd je další z významných staveb Brna. Pomůže brněnské dopravě,“ uvedl brněnský primátor Roman Onderka a dodal: „Obnoví poměrně velkou část provozu v Sokolově a části Bohunické ulice. Pro obyvatele této oblasti Brna však nastane zlepšení až po té, co bude postavena plánovaná spojka velkého městského okruhu mezi Kšírovou a Heršpickou ulicí.“

Jedná se vlastně o celou soustavu mostů, opěrných zdí, odvodnění a komunikací. Podjezd vede pod čtyřmi železničními a jedním silničním mostem, protože v místě křížení vede železniční koridor z Brna do Břeclavi, z nějž odbočuje trať na Střelice. Silniční most slouží pro místní komunikaci. Nový podjezd je určen nejen pro motoristy, ale také pro pěší a cyklisty.

Náměstek generálního ředitele SŽDC Ing. Miroslav Konečný uvedl: „Zprovozněním podjezdu byla dokončena první významná stavba v rámci přestavby brněnského železničního uzlu. Podjezd bude sloužit široké veřejnosti a je symbolickou spojnicí města, které, byť protkáno soustavou železničních tratí, zůstane díky němu kompaktní.“

Vlastnímu zahájení výstavy podjezdu předcházely rozsáhlé demolice v Severní a Sokolově ulici. „Veškeré práce probíhaly za plného železničního provozu, což bylo organizačně značně náročné. Věřím, že stejně úspěšně bude dokončena celá I. etapa přestavby odstavného nádraží,“ řekl dnes Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS, a.s.

Vozovka podjezdu byla navržena pro provoz osobních a lehkých nákladních vozidel. Nový podjezd má pro motoristy v každém směru jeden jízdní pruh, přičemž je v něm zakázáno předjíždění a rychlost je omezena na 40 km/h. „Výška podjezdu je 4,35 m, sklon stoupání při vjezdu je necelých 7 %, při výjezdu přes 8, 5 %,“ upřesnil Luboš Štěpánek, projektový manažer Skanska DS a.s. Oddělený, tři metry široký koridor je určen pro pěší a cyklisty a v provozu je již od července tohoto roku, motoristům začne sloužit 2. října v 15 hodin.

Celkové náklady dosáhly necelých 413 mil. Kč bez DPH a byly hrazeny ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Na základě smlouvy se SŽDC přispělo statutární město Brno na realizaci mimoúrovňového křížení silnice se železnicí částkou téměř 224 mil. Kč. Zhotovitelem bylo sdružení Brněnský drak, jehož členy jsou OHL ŽS, a.s. a SKANSKA DS a.s., projekt zpracoval SUDOP Brno. Stavba podjezdu byla zahájena v říjnu roku 2007 a práce na ní trvaly 2 roky. Dokončení celé I. etapy je plánováno na květen příštího roku.

 

Základní údaje:
Oficiální název celé stavby: Brno – 1. část odstavného nádraží, I. etapa
Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Stavební správa Olomouc
Náklady: 412,954 mil. Kč bez DPH (z toho činí příspěvek statutárního města Brna téměř 224 mil. Kč)
Zhotovitel: Sdružení Brněnský drak, jehož členy jsou OHL ŽS, a.s. a Skanska DS a.s.
Termín zahájení výstavy: říjen 2007
Termín ukončení podjezdu: říjen 2009

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice