KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Po železnici v jižních Čechách jezdí modernizované patrové vagony

Po železnici v jižních Čechách jezdí modernizované patrové vagony

Publikováno: 10.8.2011, Aktualizováno: 31.8.2011 10:16
Rubrika: Kolejový průmysl

V Jihočeském kraji jezdí na trase mezi Českými Budějovicemi a Novým Údolím na Prachaticku první čtyři přestavěné patrové vagony. Náklady ne obnovu jednoho vozu činily čtyři miliony korun. České dráhy (ČD) by v nejbližší budoucnosti chtěly uvést do provozu další čtyři takové vagony, řekl dnes novinářům ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Českých Budějovicích Jiří Kafka.
 

Modernizované vozy pochází z Německa, kde je vyrobili zhruba před pětatřiceti lety. "Ale mají zcela nové podvozky a vnitřní vybavení. To například znamená, že cestující vevnitř najde protiskluzové podlahy, nové toalety, elektronické ovládání dveří a také sedačky jsou mnohem komfortnější," řekl Kafka. Podle něj je životnost takto modernizovaných vagonů až 15 let.

Jižní Čechy jsou druhým regionem v republice, kde takto opravené vozy jezdí. Prvním krajem, v němž se na železnici objevily modernizované vagony, byla Vysočina. Po ní a jižních Čechách má stejný projekt představit i Středočeský kraj.

Obnovené patrové vagony by měly v jižních Čechách sloužit především v letních měsících, kdy se v regionu pohybuje mnohem více turistů. Ve vozech je také prostor pro přepravování jízdních kol. "Vejde se jich tam až 20," řekl Kafka.

České dráhy připravují pro jižní Čechy v budoucnosti nákup zcela nových jednopodlažních vozů. Ty by měly jezdit na trati Strakonice - České Budějovice - České Velenice. První z nich by se měly objevit na železnici v roce 2012. Náklady na pořízení několika nových souprav činí 448 milionů korun a až 40 procent by měly pokrýt dotace z Regionálního operačního programu Evropské unie.

Vagony Českých drah denně ujedou po jihočeských železnicích až 15 000 kilometrů. Nejfrekventovanější tratí je úsek mezi Českými Budějovicemi a Táborem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (35x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice