Po železnici v jižních Čechách jezdí modernizované patrové vagony
Rubrika: Kolejový průmysl
V Jihočeském kraji jezdí na trase mezi Českými Budějovicemi a Novým Údolím na Prachaticku první čtyři přestavěné patrové vagony. Náklady ne obnovu jednoho vozu činily čtyři miliony korun. České dráhy (ČD) by v nejbližší budoucnosti chtěly uvést do provozu další čtyři takové vagony, řekl dnes novinářům ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Českých Budějovicích Jiří Kafka.
Modernizované vozy pochází z Německa, kde je vyrobili zhruba před pětatřiceti lety. "Ale mají zcela nové podvozky a vnitřní vybavení. To například znamená, že cestující vevnitř najde protiskluzové podlahy, nové toalety, elektronické ovládání dveří a také sedačky jsou mnohem komfortnější," řekl Kafka. Podle něj je životnost takto modernizovaných vagonů až 15 let.
Jižní Čechy jsou druhým regionem v republice, kde takto opravené vozy jezdí. Prvním krajem, v němž se na železnici objevily modernizované vagony, byla Vysočina. Po ní a jižních Čechách má stejný projekt představit i Středočeský kraj.
Obnovené patrové vagony by měly v jižních Čechách sloužit především v letních měsících, kdy se v regionu pohybuje mnohem více turistů. Ve vozech je také prostor pro přepravování jízdních kol. "Vejde se jich tam až 20," řekl Kafka.
České dráhy připravují pro jižní Čechy v budoucnosti nákup zcela nových jednopodlažních vozů. Ty by měly jezdit na trati Strakonice - České Budějovice - České Velenice. První z nich by se měly objevit na železnici v roce 2012. Náklady na pořízení několika nových souprav činí 448 milionů korun a až 40 procent by měly pokrýt dotace z Regionálního operačního programu Evropské unie.
Vagony Českých drah denně ujedou po jihočeských železnicích až 15 000 kilometrů. Nejfrekventovanější tratí je úsek mezi Českými Budějovicemi a Táborem.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.