KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Po těšínském mostě se ode dneška může jezdit oběma směry

Po těšínském mostě se ode dneška může jezdit oběma směry

Publikováno: 30.5.2011, Aktualizováno: 6.6.2011 15:35
Rubrika: Mosty

Po mostě Svobody, který spojuje města Český Těšín a polský Těšín, mohou ode dneška jezdit řidiči oběma směry. Dosud se po mostě přes řeku Olši dalo jet pouze ve směru do Polska. Představitelé obou měst se dnes shodli na tom, že zprůjezdnění mostu v obou směrech ulehčí dopravě.

Jednosměrnou značku, která zakazovala vjezd na most z polské strany, společně odstranili starosta Českého Těšína Vít Slováček (KDU-ČSL) a jeho polský protějšek Mieczyslaw Szczurek. "Je to jeden z opravdu hodně bodů, které spolu města realizují od počátku 90. let. Je to vracení nějakého normálního stavu průjezdu mezi oběma městy," řekl Slováček. Končí tím podle něj nesmyslný pozůstatek z dob socialismu, kdy oba velké těšínské mosty byly jednosměrné.

Centrům měst by se nyní mělo ulevit. Všichni řidiči, kteří jeli například na nákupy do Polska ze Střelniční ulice přes most Svobody, se dosud museli vracet přes druhý most a projet městy na polské i české straně. "Je to i daleko rychlejší cesta pro lidi, kteří vyjíždějí z Těšína směrem na Třinec, Slovensko, takže je to i jakési malé zlepšení životního prostředí," řekl starosta Slováček.

V době, kdy na mostě byl hraniční přechod, i pěší mohli přes most pouze jedním směrem. "Velká změna bylo už to, když po mostě mohli chodit pěší oběma směry," řekla mluvčí českotěšínské radnice Dorota Havlíková.

Změna v dopravě na mostě je jedním z výsledků studie, kterou si obě města objednala. "Studie řeší zejména problémy v dopravě v historických částech měst. Měl by se omezit průjezd aut středy obou měst i řešit parkování," řekla Havlíková.

Českotěšínský místostarosta Stanislav Folwarczny (ODS) uvedl, že by se nyní měla zlepšit situace v Hlavní, Nádražní a Viaduktové ulici. "V soboty je na těchto hlavních cestách i přilehlých ulicích pohyb aut paralyzován a musí jej často řešit policie. Pohyb po mostě Svobody oběma směry by mohl odvést část aut z této lokality," uvedl Folwarczny s tím, že středem města nebudou tolik jezdit ani lidé, kteří vyřizují své záležitosti pouze v této oblasti.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice