KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ostrava vede spor o vlastnictví mostu, který potřebuje opravu

Ostrava vede spor o vlastnictví mostu, který potřebuje opravu

Publikováno: 16.11.2011, Aktualizováno: 23.11.2011 11:43
Rubrika: Mosty

Město Ostrava vede s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) spor o vlastnictví mostu na frekventované Plzeňské ulici, který potřebuje opravu. Jde o část mostu, po které jezdí tramvaje. Podle ostravského primátora Petra Kajnara (ČSSD), který dnes o sporu informoval novináře, by oprava stála asi 80 milionů korun. ŘSD trvá na tom, že mu patří jen části mostu se silnicemi.

Okresní soud rozhodl, že část mostu, po níž vedou tramvajové koleje, patří městu. To se proti tomuto rozhodnutí odvolá. Ve sporu jde vlastně o to, kdo zaplatí nutné opravy. "Nechce se nám vydat 80 milionů. O té části mostu říká ŘSD, že je naše. My tvrdíme, že jsme ten most nikdy nepřevzali, že není náš a že ho převezmeme, ale chceme, aby byl v pořádku," řekl Kajnar.

ŘSD má podle něj větší možnosti most opravit. "Bylo by lepší, aby to opravilo ŘSD, a potom nám to předalo. Myslím, že tam mají rezervy, mohli by to zaplatit," řekl primátor.

Mluvčí ŘSD Nina Ledvinová odkázala na rozhodnutí soudu. "ŘSD patří jen silniční most v Plzeňské ulici a ten už jsme opravili. Co se týče tramvajového mostu, tak soud určil, že jeho majitelem je město," uvedla.

Cesty v Ostravě jsou v majetku obvodů, města, kraje i ŘSD. Zmíněný most přes Rudnou ulici byl postavený za socialistického režimu. "Neexistují doklady o vlastnictví, tehdy to nebylo nutné, všechno patřilo všem," řekl Kajnar.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice