Oprava železničního náspu Červený potok
Rubrika: Železniční infrastruktura
Projekt „Oprava železničního náspu Červený potok“ měl za cíl navrátit úsek zdejší tratě do původního stavu z roku 2010, kdy byla trať optimalizována na vyšší rychlost. Rekonstrukce, kterou realizovala Stavební skupina EUROVIA CS, zamezila rozpadu geometrické polohy koleje a deformaci, která souvisela s infiltrací vody do tělesa. Stavba byla úspěšně dokončena na konci roku 2017.
ZÁKLADNÍ INFORMACE
- Název stavby: Oprava železničního náspu Červený potok
- Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
- Zhotovitel: EUROVIA CS, a. s.
- Začátek výstavby: srpen 2017
- Ukončení výstavby: prosinec 2017
- Cena díla: 118 899 996,53 Kč
POPIS STAVBY
Stavba se nachází v extravilánu obce Praskolesy v širé trati Praha – Plzeň, TÚ Zdice – Hořovice (km 51,900 – 52,450). V rámci oprav proběhlo několik prací na dvou úsecích zdejší tratě. V prvním úseku byla gabionová zeď nahrazena novou opěrnou patní zídkou typu L a přísypem ve sklonu 1:1,5. Byla obnovena konstrukce železničního spodku pod kolejí č. 2. V druhém úseku před rekonstrukcí docházelo k infiltraci vody do tělesa násypu, což vedlo k degradaci materiálu nového přísypu a jeho deformaci. V rámci sanace v tomto úseku bylo těleso násypu pod kolejí homogenizováno instalací vibrovaných štěrkových pilířů délky patnácti metrů. V místě přechodových oblastí byly použity litinové piloty vyplněné betonovou směsí a opatřené prefabrikovanou roznášení hlavou. Následně byla položena roznášecí vrstva v kombinaci s geomříží.
Proběhla také obnova zemní pláně, která byla provedena ve střechovitém sklonu s geomembránou zabraňující prosakování srážkové vody do konstrukce přísypu. V prostoru římsové zídky byla zemní pláň připravena v jednostranném sklonu. Na celém povrchu koruny opuštěného násypu byla geomembrána provedena ve sklonu 10 % k severu. K odvodnění povrchu geomembrány byly použity příčné trativody a místo bylo opatřeno zásypem z vytěžené zeminy.
Všechny práce proběhly ve výluce dané koleje na této trati v období od srpna do prosince 2017. Celkový provoz na tomto vytíženém úseku byl veden jednokolejně a nebyl přerušen.
SO 401 – Opěrná zeď v km 51,033 – 52,000 – příčný řez