KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Oprava havlíčkobrodského mostu přes Sázavu bude stát 26 mil. Kč

Oprava havlíčkobrodského mostu přes Sázavu bude stát 26 mil. Kč

Publikováno: 6.3.2012, Aktualizováno: 13.3.2012 09:36
Rubrika: Mosty

Rekonstrukce mostu přes řeku Sázavu v Havlíčkově Brodě bude stát skoro 26 milionů korun. Výsledky výběrového řízení na dodavatele dnes schválila krajská rada. Novinářům to řekl náměstek hejtmana Vladimír Novotný (ČSSD). Po mostě starém asi 150 let vede jedna z nejrušnějších silničních tepen v Brodě. Podle předpokladu radnice čekají řidiče v centru města kvůli této uzavírce velké zácpy.

Radní města Libor Honzárek uvedl, že uzavření mostu u kostela sv. Kateřiny bude znamenat pro auta zásadní komplikaci. "Bohužel se nedá nic dělat, ten most je téměř v havarijním stavu," konstatoval. Investorem rekonstrukce bude Kraj Vysočina, město zaplatí ze svého zhruba 9,5 milionu korun za rekonstrukce chodníků, technických sítí a veřejného osvětlení.

Stavební zakázku získala brněnská firma SDS Exmost. Podle Honzárka by práce měly začít co nejdřív, aby stavba mohla být hotova do konce roku. Podle Honzárka by stavbaři měli na mostě zachovat průchod pro pěší. Pro auta ale bude zřejmě silnice přes most neprůjezdná řadu měsíců.

Ve středu Havlíčkova Brodu jsou pro auta přes Sázavu jen dva mosty; po mostě u kostela podle údajů tamní radnice denně projede přes 10.000 vozidel. Historická část kamenného mostu je prý v pořádku. V havarijním stavu je ale konstrukce instalovaná po druhé světové válce, díky níž ale mohla být úzká komunikace na mostě rozšířena o chodníky.

Město Havlíčkův Brod se zatím stále marně dovolává stavby další části silničního obchvatu. Centrum města je nyní téměř neprůjezdné při každém větším stavebním zásahu do hlavních komunikací.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (82x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (74x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (64x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice