KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Odborníci si prohlédli práci výsuvné skruže na novém mostě přes Opatovický kanál

Odborníci si prohlédli práci výsuvné skruže na novém mostě přes Opatovický kanál

Publikováno: 1.6.2011
Rubrika: Mosty

Praktickou ukázku práce nového typu výsuvné skruže prezentovala společnost EUROVIA CS, závod Řevnice, odborníkům zaměřeným na výstavbu silnic a dálnic. Skruž je nyní nasazena na realizaci mostního objektu SO 201 stavby silnice I/37 Březhrad – Opatovice.

„Nasazení výsuvné skruže ve vhodném případě má několik výhod. Přináší významné časové a ekonomické úspory, při minimálním zatížení okolí stavební činností, což je zajímavé pro naše zákazníky. Naše společnost má s touto moderní technologií mnoho praktických zkušeností a dokonce se podílí na jeho zlepšování a vývoji“, sdělil Jiří Hájek, ředitel závodu Řevnice EUROVIA CS.

Prezentovanou výsuvnou skruž od společnosti BERD lze použít pro rozpětí pole až 45 metrů (a to i pro železniční mosty). Jde o výsuvnou skruž s horní nosnou konstrukcí a závěsným systémem a se samočinným předpínáním, které slouží k vyrovnávání deformací od změn zatížení skruže při výstavbě. Stavbaři díky němu dosahují vyšší přesnosti budované nosné konstrukce.

Systém předpínání je řízen počítačem, takže při dodržení předem definovaného postupu budování nosné konstrukce, celý systém reaguje na deformace konstrukce v reálném čase. Skruž používá předpětí pro eliminaci průhybů a vyznačuje se lehčí konstrukcí, a tedy i snadnější dopravou a manipulací. Systém předpínání umožňuje nasazení tohoto typu skruže i na podstatně větší rozpětí, než je tomu u standardních konstrukcí, což urychluje výstavbu a umožňuje betonovat celé pole najednou. Konstrukci pro rozpětí pole 70m používá závod Řevnice EUROVIA CS při výstavbě mostu na R1 na Slovensku. Díky předpětí pro eliminaci průhybů má tato skruž ekonomičtější konstrukci s delší životností.

Společnost EUROVIA CS je vlastníkem této skruže a již ji použila v loňském roce na stavbě R6 v úseku Sokolov – Tisová.

Most přes Opatovický kanál
Mostní objekt SO 201 je 238 metrů dlouhý. Jde o most na pozemní komunikaci sestávající ze dvou samostatných konstrukcí - spojitých nosníků o šesti polích. Nosnou konstrukci tvoří monolitický předpjatý dvoutrám. Převádí silnici I/37 přes větev navržené mimoúrovňové křižovatky, Opatovický kanál, stávající silnici III/29813, Plačický potok a biokoridor. 

Most je součástí výstavby silnice I/37 Březhrad–Opatovice, kde dojde do prosince 2012 k přestavbě směrově nerozdělené komunikace na směrově rozdělenou komunikaci, vedenou navíc v nové trase obchvatem obce Opatovice nad Labem. Stavba Březhrad - Opatovice měří 3,266 km. Kromě mimoúrovňové křižovatky a 3 mostů jsou v projektu navrženy také 96 metrů dlouhá opěrná zeď a 3 protihlukové stěny (celkem 965 m).

Stavbu realizuje "Sdružení I/37 Březhrad" ve složení Skanska DS, EUROVIA CS a Strabag.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Odborníci si prohlédli práci výsuvné skruže na novém mostě přes Opatovický kanálOdborníci si prohlédli práci výsuvné skruže na novém mostě přes Opatovický kanálOdborníci si prohlédli práci výsuvné skruže na novém mostě přes Opatovický kanál

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice