KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ocelová konstrukce mostu, zvaného Velbloud

Ocelová konstrukce mostu, zvaného Velbloud

Publikováno: 28.10.2005, Aktualizováno: 17.12.2008 10:28
Rubrika: Mosty

Ocelová konstrukce spojitého nosníku mostu (v km 19,459 na trati Děčín – Oldřichov, most přes D8 v km 87,715) o třech polích má rozpětí jednotlivých polí 28,38 × 41,28 × 28,38 m a celkovou hmotnost 324 t. V první výluce trati ČD byly vyvrtány velkoprůměrové piloty, vybudovány základy opěr a vložena mostní železniční provizoria. Za provozu se postavily základy a železobetonové mostní pilíře, na stavbu byla po silnici převezena v pěti dílech ocelová konstrukce.

Konstrukce byla již v mostárně opatřena protikorozní ochranou a izolací. Vedle tratě byla svařena ocelová konstrukce mostu, dokompletovány nátěry a izolace. Současně byly na staveništi zhotoveny betonové prefabrikáty mostních opěr a křídel. Ve druhé výluce byl odtěžen násep, těžkými jeřáby byly namontovány prefabrikáty opěr a křídel, vybudována přesouvací dráha, proveden příčný zásun po dráze 10 m na ložiska do definitivní polohy. Tato výjimečná technologie zkrátila plánovanou 210denní výluku na pouhých 25 a 45 dní.

LOŽISKA, ZÁVĚRY
Nosná konstrukce je na opěrách i pilířích uložena na hrncových ložiscích. Pevná ložiska jsou na opěře 2 na straně Oldřichova, na opěře 1 a obou pilířích jsou ložiska pohyblivá. K OK jsou připojena přes klínové desky a jsou podlita plastbetonem. Připojení umožňuje jejich výměnu. Dilatační spáry mezi nosnou konstrukcí a opěrami jsou navrženy jako vodotěsné, byly použity lamelové závěry typu MAGEBA RS 100. Závěr je opatřen krycími deskami z tvrzené pryže, které zabrání jeho poškození tlakem kolejového lože.

IZOLACE, ODVODNĚNÍ
Na stěny a dno kolejového žlabu byl aplikován systém vodotěsné izolace (SVI) Icosit Elastomastic TF, bezešvý, syntetický, bez ochranné vrstvy. Lze jej použít na ocelovou i betonovou podkladní konstrukci. Aplikace probíhala v zastřešené hale výrobce OK, kde jednotlivé díly mostovky byly izolovány samostatně. SVI byly dokončeny na stavbě po zavaření montážních svarů. SVI byly prováděny v těchto základních krocích: příprava povrchu Sa 21⁄2, aplikace přípravné vrstvy – adhezního nátěru s protikorozními účinky – Icosit EG Phosphat, posyp křemičitým pískem frakce 0,4–0,7 mm, aplikace SVI Icosit Elastomastic TF stěrkováním – na vodorovných plochách tl. 5 mm, na svislých plochách tl. 3 mm, aplikace ochranné vrstvy Sikafloor 363 – na stěnách žlabu kolejového lože a tam, kde je vodotěsná vrstva vystavena přímému působení UV záření po dobu delší než 30 dní. Žlab mostovky je odvodněn příčnými dostřednými spády do úžlabí, umístěného v ose konstrukce. Podélný svod je z korozivzdorné oceli jakosti AISI 316 L, svislé svody jsou z litiny Von Roll.

NÁTĚRY
OK (mimo žlabu kolejového lože) je protikorozně chráněna následujícím protikorozním systémem (stupeň agresivity prostředí C5): žárová metalizace Zinakor 850 až 100 μm, penetrační uzavírací nátěr, základní nátěr – 80 μm, podkladní nátěr – 60 μm, vrchní nátěr – 60 μm. Celková NDFT je 300 μm, výrobcem nátěrové hmoty je DR Demuth, Derisol. Na stavbu byla OK expedována bez vrchního nátěru, ložiska a MDZ s kompletním nátěrovým
systémem. Dokončení systému protikorozní ochrany bylo provedeno za vhodných klimatických podmínek v roce 2003. Provádění protikorozní ochrany OK bylo kontrolováno nezávislou akreditovanou zkušebnou.
Nový most si díky vzhledu ocelové konstrukce, jejíž nosníky jsou nad pilíři navýšeny dvěma oblouky, získal jméno Velbloud. Most realizovalo Sdružení drážní most 0807/ID (SaM silnice a mosty, Vodohospodářské stavby a SDS Exmost) a byl oceněn v kategorii novostaveb jako Mostní dílo roku 2002, Cenou SFDI v soutěži Dopravní stavba roku, čestným uznáním Stavba Ústeckého kraje.

ZÁKLADNÍ INFORMACE K MOSTU
Délka nosné konstrukce: 98,78 m
Celková délka mostu: 110,06 m
Rozpětí jednotlivých polí: 28,38 × 41,28 × 28,38 m
Hmotnost ocelové konstrukce: 324 t

Zhotovitelská firma SaM silnice a mosty, Česká Lípa je držitelem několika dalších ocenění za realizovaná mostní díla. Za rekonstrukci mostu přes Ohři v Terezíně získala společnost v Brně na 10. mostním sympoziu MOSTY 2005 cenu Mostní dílo roku 2003 a cenu SFDI v rámci soutěže Dopravní stavba roku na veletrhu For arch 2005.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice