KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Nový most v Karviné přes Olši je v provozu

Nový most v Karviné přes Olši je v provozu

Publikováno: 7.11.2011
Rubrika: Mosty

Most v Karviné přes řeku Olši bude uveden do provozu z 5. 11. na 6. 11. 2011 v nočních hodinách. Nešlo zde o opravu staré stavby, ale vybudování zcela nové konstrukce. Statiku starého mostu na komunikaci, která je velmi vytíženou, byla poškozena při povodních v roce 2010 (podemletí pilíře). Na základě posouzení statika a finanční náročnosti opravy starého mostu bylo rozhodnuto o vybudování nové mostní konstrukce s tím, že bude odstraněn mostní pilíř v profilu koryta.

 

„Z důvodu snížené únosnosti byl v loňském roce omezen provoz na mostě do dvou jízdních pruhů a na podzim 2010 byly započaty přípravné práce k demolici mostu. Pro zachování co nejdelší doby provozu na mostě byl most odstraňován po třetinách s tím, že po odstranění každé části již probíhala výstavba pilířů a úprava opěr,“ popisuje průběh prací ředitel ŘSD René Poruba.

Nový most měl být původně uveden do provozu již od 1. listopadu 2011. „Prodloužení termínu zprůjezdnění o pět kalendářních dní bylo způsobeno nutností dodržení technologických postupů, kdy zejména v době provádění nátěrů nosné konstrukce a v době, kdy bylo naplánováno provádět izolace, nevyhovovalo počasí a z hlediska zajištění kvality nebylo možno tento skluz v již tak šibeničním termínu dohonit,“ vysvětluje René Poruba. I tak termín realizace této stavby byl skutečně velmi krátký. Práce na stavbě mostu byly zahájeny květnu 2010.

Uzavření provozu trvalo šest měsíců. Navíc oproti původní dokumentaci došlo k úpravě mostní konstrukce a to z důvodu umožnění zavěšení horkovodu na nový most, což si vyžádalo zřízení navíc dvou mostních železobetonových konstrukcí v předpolí ocelového mostu, pro prostup horkovodu. Tímto řešením se zabránilo možné destrukci stávajícího horkovodu při další velké vodě a ohrožení zásobování teplem obyvatelům Karviné.

Délka mostu: 134 m
Délka oblouku: 67m
Výška vzepětí oblouku: 10 m
Váha ocelové konstrukce: 710 tun
Celkové náklady: cca 180 mil. Kč s DPH
Zhotovitel: FIRESTA Fišer
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice