KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Nový most přes Dobrovodskou stoku pomůže zlepšit dopravu v Českých Budějovicích

Nový most přes Dobrovodskou stoku pomůže zlepšit dopravu v Českých Budějovicích

Publikováno: 18.10.2010
Rubrika: Mosty

V Rudolfovské ulici v Českých Budějovicích byl pro motoristickou veřejnost zprůjezdněn v plném profilu nový most přes Dobrovodskou stoku. Téměř 10 metrů dlouhá stavba převádí dopravu přes vodoteč dvěma jízdními a odbočovacími pruhy. Stavba je prvním dokončeným objektem projektu tzv. „Zanádražní komunikace“, tzn. přeložky silnic II/156 a II/157, která je součástí budovaného propojení vnitřních dopravních okruhů v krajském městě s přivaděčem od Prahy a Jindřichova Hradce. Stavba mostu jako celek má být dokončena do konce listopadu 2010.

K vybavení mostu patří semafory pro přechod pro chodce a cyklostezku. Most je na obou stranách opatřen ocelovým zábradlím. V římsách jsou uloženy chráničky pro uložení inženýrských sítí a podél levé římsy je na ocelových konzolách uloženo potrubí parovodu. Nosná část mostu je vybudována jako železobetonová monolitická rámová konstrukce s náběhy desky o jednom poli. Most má hlubinné založení.

„Stavba pomůže také lepšímu průtoku Dobrovodské stoky a je součástí městských protipovodňových opatření,“ sdělil Ing. Zdeněk Novák, ředitel českobudějovického závodu EUROVIA CS, která stavbu mostu realizovala.

Po dokončení celého propojení okruhu a návazných komunikací dojde k výraznému odlehčení dopravy velice zatížené části krajského města. Součástí celkového projektu je také např. nový podjezd pod železniční tratí České Budějovice – Praha. Prodloužením stávající silnice I/34, a tím propojení dvou dopravních okruhů v Budějovicích, bude dosaženo plnohodnotného využití již vybudované přeložky České Budějovice – Lišov.

Základní informace:

  • Stavba: Přeložka silnic II/156 a II/157 v Českých Budějovicích – 1. etapa, část 1.2; Objekt: Most přes Dobrovodskou stoku na Rudolfovské třídě
  • Objednatel: Statutární město České Budějovice
  • Zhotovitel: EUROVIA CS a.s.
  • Projektant: Pragoprojekt a.s. Praha, Ateliér České Budějovice
  • Zahájení: listopad 2009
  • Dokončení: listopad 2010

Základní údaje:

  • Monolitický rámový most o jednom poli s náběhy desky
  • Založení hlubinné
  • Železobetonová konstrukce
  • Délka přemostění 8,23 m
  • Délka mostu 9,67 m
  • Rozpětí polí 8,7 m
  • Šířka mostu 20,90 – 27,50 m
  • Výška mostu nad terénem 2,40 m
  • Plocha nosné konstrukce 233 m2
  • Zatížitelnost zatížení třídy „A“ dle ČSN 736203/86
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice