KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Nový most Barikádníků slouží dopravě v Praze již 30 let

Nový most Barikádníků slouží dopravě v Praze již 30 let

Publikováno: 26.11.2010
Rubrika: Mosty

Most Barikádníků nahradil původní Trojský most postavený v letech 1926-28 (otevřen 29. října 1928), který byl po válce přejmenován na most Barikádníků (na počest obránců Prahy v době Pražského povstání v květnu 1945) a který sloužil veřejnosti až do roku 1977. Původní most, po kterém vedla i tramvajová trať, však časem přestal vyhovovat novým dopravním požadavkům a také byl již značně zchátralý.

  • Nový most byl budován v letech 1972 až 1980 dle návrhu architekta Jiřího Trnky. Při stavbě byly použity původní pilíře z roku 1928 (do úrovně hladiny), vlastní konstrukci tvoří ocelový rám s železobetonovou mostovkou.
  • Starý most Barikádníků byl po částech odvezen na lodích a uložen na dně vytěžené pískovny u Velkých Žernosek.
  • Automobilové dopravě po dobu stavebních prací sloužil provizorní ocelový most - jeho mostovka byla vyložena dřevěnými trámy, které dělaly velký hluk, proto získal přezdívku Rámusák.
  • Současný most Barikádníků je 212 metrů dlouhý a 33 metrů široký - mostovka má šest jízdních pruhů a dva chodníky.
  • Most má zásadní význam pro spojení Prahy se severem, je součástí tzv. severojižní magistrály a mj. přivádí do města dopravu z dálnice D8.
  • Most je v současnosti nezastupitelný i v systému vnitřní dopravy metropole, má zásadní význam pro spojení severních sídlišť a například Troji s centrem.
  • Most Barikádníků je poslední silniční most přes Vltavu v Praze (po proudu řeky); další místo, kde lze řeku autem přejet, je téměř o 30 km dále (po dálnici D8) v Kralupech nad Vltavou.
  • Most je 17. z 19 pražských mostů - dále po proudu je již pouze tramvajový most a Trojská lávka pro pěší.
  • Přes most přejede přes 70 000 vozidel denně; ulehčit by mu mohl budovaný vnitřní městský okruh (nedaleko mostu vyústí na povrch tunel Blanka, součástí výstavby okruhu je i nový Trojský most, který propojí Holešovice s Trojou a nahradí stávající tramvajový most) i plánovaný obchvat Prahy s mostem u Suchdola, jehož výstavba je však zatím v nedohlednu.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice