KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Nový Jičín má první ze tří mostů, které zničily povodně

Nový Jičín má první ze tří mostů, které zničily povodně

Publikováno: 22.9.2011, Aktualizováno: 26.9.2011 11:06
Rubrika: Mosty

Nový Jičín má první ze tří povodňových mostů, které před dvěma lety zcela zničila velká voda. Nový most nahradil provizorní přemostění v městské části Žilina, ještě se na něm ale dokončují práce, otevřen bude v polovině října. Náklady na stavbu přesáhly 1,5 milionu korun. ČTK to dnes řekla mluvčí novojičínské radnice Marie Machková.

"V současné době byl demontován i most U Jezu v Novém Jičíně, dočasně zapůjčený Správou státních hmotných rezerv, a také lávka v Bludovicích. Tady se zatím musí po objízdných trasách. Nový most i lávka se vyrábějí," doplnila Machková. Všechny tři mosty by měly odolat stoleté vodě.

Konstrukce mostu v novojičínské části Žilina je celodřevěná a bude sloužit pro pěší, osobní auta a lehká nákladní vozidla. Na sestavené konstrukci se nyní dokončují práce a čeká se na vyjádření statika. "Aby se lidé dostali přes říčku Jičínku, byl rezervní most zapůjčený Správou státních hmotných rezerv zatím ponechán," uvedla Michaela Mrklovská z odboru obecního podnikání.

I další dvě zničené mostní konstrukce by měly být brzy nahrazeny. "V případě lávky v Bludovicích se připravuje betonování úložných prahů. Ocelová konstrukce samotné lávky už byla smontována v dílně, na stavbě se pak doplní o železobetonovou desku," vysvětlila Mrklovská. Cena lávky je 672.000 a průchozí by měla být od 15. října.

Nový most U Jezu bude hotov o měsíc později a bude stát 3,4 milionu korun. "V těchto místech byl při povodni břeh Zrzávky vymletý a musejí se vybudovat zcela nové základové pásy, železobetonové opěry a mostní křídla. Dále bude nutno provést zpevnění dna a břehů řeky lomovým kamenem," řekla Mrklovská. Provizorní most musel být z prostorových důvodů odvezen a motoristé musejí po krátké objízdné trase, která vede přes nedaleký most a areál zemědělské školy.

Bleskové povodně zasáhly Novojičínsko v červnu 2009 a zdemolovaly tam 39 objektů. Záplavy tehdy v Moravskoslezském kraji zasáhly také další obce a byly třetí nejtragičtější v novodobé historii republiky. V celém Česku připravily o život 15 lidí. Po vypuknutí na severu Moravy postupně zasáhly i další regiony, například Zlínský, Jihočeský či Liberecký kraj. Ve všech postižených oblastech způsobily škodu zhruba 8,57 miliardy korun. V Moravskoslezském kraji to byla škoda 3,1 miliardy korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (72x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (64x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (53x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice