Nejdelší z osmi nových mostů na obchvatu Ostrova je dlouhý 376 metrů
Obchvat je součástí silnice I/13 zajišťující dopravní spojení mezi západočeským a severočeským regionem a umožňuje propojení hraničního přechodu Boží Dar. Vzhledem k předešlému vedení trasy I/13 městem Ostrov bylo hlavním účelem výstavby obchvatu odlehčit dopravní situaci v centru města, přes které byla v minulosti vedena veškerá doprava ve směru Karlovy Vary – Jáchymov – hraniční přechod Boží Dar (SRN), respektive Chomutov. Podle odhadů městem projíždělo denně až 15.000 vozidel. Frekventovaná cesta tak rozdělovala historickou část Ostrova od nové části a sídlišť.
Letecký pohled na část obchvatu
Obchvat Ostrova tvoří čtyřproudá komunikace, jež je z poloviny tvořena mostními konstrukcemi. Z celkem devíti mostů je osm nových, jeden je rekonstruován. K sanaci tohoto mostu byly využity produkty fi rmy Sika. Kromě hlavní trasy zahrnuje tři mimoúrovňové křižovatky a jednu okružní křižovatku v jižní části města Ostrov, umožňující propojení obchvatu s městem a ostatními navazujícími komunikacemi.
Nedílnou součástí stavby byly přeložky inženýrských sítí, chodníků, cest a cyklostezek, demolice pozemních objektů, náhradní výsadba včetně rekultivace a vegetační úpravy a výstavba haly pro Správu a údržbu silnic Otovice. Pro snížení vlivu provozu na životní prostředí bylo postaveno více než 1,2 kilometru protihlukových zdí.
Délka obchvatu činí 6,45 km.
Největší most
Most (označení SO 204) je největší z devíti mostů obchvatu. Převádí novou čtyřproudou komunikaci přes Jáchymovský potok, stávající silnici I/13 (Jáchymovskou), vlečku, cyklostezku a dvě polní cesty. O výstavbu mostů se podělily Metrostav, SMP Construction s podzhotovitelem firmou Max Bögl a Josef Krýsl.
Pohled na nejdelší most obchvatu – délka 376 m; v rámci výstavby tohoto
mostu byl pro podlití ložisek využit materiál Sikadur.
Největší mostní objekt měří 376 m. Jeho výstavba trvala od dubna 2003 do července 2005. Cena za dílo se vyšplhala na 310 milionů Kč. Každý jízdní směr mostu vede po samostatné konstrukci tvořené ocelobetonovými spojitými nosníky a spřaženou monolitickou deskou. Celková délka devítipolového mostu je 376,093 m, šířka 25,88 m. Ocelová část nosné konstrukce se skládá ze čtyř svařovaných nosníků tvaru I. Směrového a výškového zakřivení je docíleno vyložením a nadvýšením desky mostovky. Nosná konstrukce je na spodní stavbu uložena prostřednictvím elastomerových ložisek. Opěry mostu jsou monolitické železobetonové, pilíře železobetonové. Založení mostu je plošné.
Obchvat Ostrova nad Ohří – trasa
Závěr
Realizace celého obchvatu trvala od listopadu 2002 do září 2005. Stavba přišla na 2 miliardy Kč, z toho 0,55 miliardy Kč byly finance ze zahraničních zdrojů. Stavbu realizovalo sdružení firem Stavby silnic a železnic, Metrostav, SMP Construction a Strabag.