KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Na unikátní most u Sokolova se postupně nasouvá nová mostovka

Na unikátní most u Sokolova se postupně nasouvá nová mostovka

Publikováno: 15.7.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 09:09
Rubrika: Mosty

Zhruba 100 tun vážící ocelové díly nové mostovky se začínají nasouvat na rozebraný most u sokolovského Transmotelu na budoucí silnici R6. Na mostě přes Ohři, dlouhém 345 metrů a vysokém přes 50 metrů, se první auta projedou v dubnu příštího roku, i když zatím jen v jedné polovině nově rozšířené vozovky, řekl dnes na stavbě vedoucí projektu Zdeněk Rozsypálek.

Unikátní most, jeden z největších jednoobloukových mostů v Česku, je nyní odstrojen o mostovky. Stavbaři museli po zjištění skutečného stavu mostu zpevnit pilíře a injektáží i základy stavby. Nyní se začalo s postupným nasouváním mostovky zpět na pilíře. Místo původní železobetonové bude nová ocelová mostovka lehčí, ale zároveň širší, aby se na ni vešly čtyři pruhy rychlostní silnice.

"Díly z železáren ve Vítkovicích se nejprve dopraví na předmontážní pracoviště u mostu, kde se svaří do bloků o rozměrech 32 krát 11 metrů. Stotunové díly se pak za zadní část postupně nasunují nad nosníky," popsal Rozsypálek. Obrovských bloky se nasouvají rychlostí asi 30 centimetrů za hodinu. Dva díly o šířce 11 metrů se pak už na mostě svaří k sobě, aby vytvořily celistvý základ pro budoucí silnici.

Aby mohli stavaři s pracemi začít, bylo nutné kromě oprav pilířů zajistit například i zastřešení cyklostezky, která pod mostem vede.

Původně se měla celá rekonstrukce odehrávat za částečného provozu po silnici. Podle stavařů se ale ukázalo, že by to bylo velmi nebezpečné a práci na rekonstrukci by to výrazně prodloužilo.

Na stavbě silnice R6 z Nového Sedla do Sokolova stavbaři rekonstruují i několik set metrů vzdálený most přes železniční trať. I zde bylo zapotřebí kvůli bezpečnosti nejprve vybudovat ochrannou konstrukci nad tratí. Jak stavaři podotýkají, i kvůli tragickým zkušenostem ve Studénce, kde do spadlého mostu narazil rychlík.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice