KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Na trati do Jemnice budou dál jezdit osobní vlaky jen občas

Na trati do Jemnice budou dál jezdit osobní vlaky jen občas

Publikováno: 28.11.2011, Aktualizováno: 29.11.2011 09:09
Rubrika: Kolejový průmysl

Na železniční trati z Moravských Budějovic do Jemnice budou dál vozit cestující jen příležitostné vlaky. Pravidelná osobní doprava tam skončila loni a v krajské objednávce nejsou osobní vlaky do Jemnice ani pro příští rok. Jemnická radnice se chce s okolními obcemi domluvit na podání žádosti o převedení tratě do jejich majetku. Není ale jasné, za jakých podmínek by to bylo možné, řekl dnes ČTK jemnický starosta Miloslav Nevěčný (ODS).

"Chceme udělat maximum pro to, aby trať zůstala zachovaná. Jaké kroky to budou a jak budou následovat, to se bude vyvíjet podle momentální situace," řekl starosta. Podle jeho názoru bude hodně záležet na tom, za jakou cenu bude stát ochoten trať obcím převést, protože na placení velkých částek nemají peníze.

Dokument ministerstva dopravy definující další postup u regionálních tratí, o něž nemají zájem kraje ani stát, je teď v meziresortním připomínkovém řízení. Pak ho dostane na stůl vláda. "Pokud ho vláda schválí, tak tady máme jakousi koncepci pro SŽDC, co dělat s těmito tratěmi," řekl ČTK Martin Novák z tiskového odboru ministerstva.

Zatím se podle Nováka počítá s prodejem těchto tratí za tržní cenu; konečný návrh na prodej každé tratě by opět schvalovala vláda. Když se nenajde kupec, zájem nebude ani o nákladní dopravu a jestli o udržení takové železnice nebudou stát vojáci, bude mít Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) možnost navrhnout ji ke zrušení ve správním řízení, přiblížil Novák další body návrhu.

Jednokolejka do Jemnice funguje od roku 1896, patří mezi technické památky. Běžná osobní doprava do města se 4 400 obyvateli podle loňských údajů kraje skončila kvůli ztrátovosti. Na trati pořád jezdí nákladní vlaky, převážejí hlavně dřevo.

Během letošních prázdnin byly nasazeny i tři páry osobních vlaků o víkendových dnech. Dopravu na 21 kilometrů dlouhé trati zajišťovaly Jindřichohradecké místní dráhy, jimž na to obce přispěly kolem 220 000 Kč. Stejné jízdy by jemnická radnice chtěla také pro letošní léto. "Víkendové jízdy se ukázaly jako velice dobré," podotkl starosta.

Po trati se lidé mohou svést už tuto neděli, kdy se budou konat první Mikulášské jízdy. Z Moravských Budějovic bude vlak odjíždět ve 12:10 a ve 14:10. Odjezd z jemnického nádraží je v 13:15 a 15:15, vlak bude stavět na všech zastávkách po trati.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (36x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice