KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Na opravu všech silničních mostů je potřeba 30 mld korun

Na opravu všech silničních mostů je potřeba 30 mld korun

Publikováno: 6.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:43
Rubrika: Mosty

Na opravu všech silničních mostů v Česku by bylo potřeba přes 30 miliard korun. České televizi to řekl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Podle expertů je ze 30 000 silničních mostů více než 500 ve špatném technickém stavu.

Na hlavních silničních tazích podle ministerstva dopravy žádné nebezpečí nehrozí. "Tím, že procházejí každým rokem kontrolou statika, tak je jisté, že jakýkoli statik by nám zakázal provoz, kdyby byla ohrožena bezpečnost cestujících. To tedy není u žádného mostu, který je ve vlastnictví státu," upozornil Ptačinský.

Například Nuselský most v Praze čeká oprava letos na jaře. Technici označují jeho stav za velmi špatný a práce na něm už nelze odkládat. "Zastupitelstvo bude schvalovat investici do Nuselského mostu do konce února, počítáme s částkou 35 milionů korun," uvedl mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy Tomáš Mrázek. "Předpokládám, že opravu zahájíme začátkem března. Opravovat se bude tak, aby byl dopad na dopravu minimální. Budeme pracovat v noci, přes den tam bude snížená rychlost a nebude to mít žádný dopad na provoz metra," dodal Mrázek.

Podle expertů na mostní konstrukce je v kritickém stavu asi čtyřicet mostů. A právě u těch je nutné snižovat i nosnost, což znamená omezit dopravu. "Jednoznačně lze říct, že se najdou na našem území mosty, které hrozí při zatížení zřícením," řekl expert na mostní konstrukce František Menšík.

Aktualizovaný technický stav mostů v Česku chce ministerstvo dopravy zveřejnit v březnu. To znamená až po ukončení zimy, která se na jejich technickém stavu podepisuje ve velkém, uvedla ČT.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice