KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Na krajských silnicích Vysočiny jsou v havarijním stavu tři mosty

Na krajských silnicích Vysočiny jsou v havarijním stavu tři mosty

Publikováno: 3.5.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 09:50
Rubrika: Mosty

Na krajských silnicích Vysočiny jsou uzavřeny tři mosty kvůli havarijnímu stavu. Dalších 21 mostů vykazuje velmi špatný stavební stav. Kraj letos plánuje opravy 15 přemostění, včetně těch havarijních. Na tyto akce má zatím kolem 80 milionů korun, řekl dnes ČTK náměstek hejtmana Libor Joukl. Každoročně by ale podle něj bylo na obnovu přemostění v kraji potřeba vydat kolem 140 milionů korun.

Krajské silnice vedou celkem po 867 mostech. Peníze na jejich obnovu podle Joukla chybí dlouhodobě, proto se stav zhoršuje. "Jestliže je rozbitá silnice, sice je to špatné, ale řidič může jet pomaleji a dá se to přejet. Ve chvíli, kdy je most v havarijním stavu, je to problém, protože ten se přejíždět nemůže," konstatoval.

Uzavřeny jsou podle Joukla mosty v Úsobí, u Josefodolu a v Moravských Křižánkách. U dvou už byly zahájeny stavební práce, u třetího mostu se připravují podklady pro povolení stavby. Opravy mostů se letos chystají například také v Dolní Krupé, Polničce a Vladislavi.

Mosty jsou podle svého stavebního stavu rozděleny do sedmi skupin. V bezvadném nebo velmi dobrém stavu jich je na Vysočině podle odborníků něco přes 150. Naopak špatný stav vykazuje 129 přemostění.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice