KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Na jižní části Pražského okruhu stojí nejdelší most v České republice

Na jižní části Pražského okruhu stojí nejdelší most v České republice

Publikováno: 7.9.2009
Rubrika: Mosty

Česká republika má dostavěný svůj nový nejdelší most, který měří přes 2 km. Jde o Lahovickou estakádu na Pražském okruhu vedenou nad řekou Berounkou. K dokončení nosné konstrukce levého mostu došlo oficiálně 3. září 2009, podle harmonogramu celkové výstavby úseku 514. Most je součástí důležité spojky mezi dálnicemi D5 na Plzeň a D1 na Brno, která již v příštím roce výrazně odlehčí komunikacím na území hlavního města Prahy.
 

Nejzajímavější je na celém mostě především jeho délka 2055 metrů. Jde na české poměry o unikátní stavbu. „Most v Lahovicích je náročné stavební řešení. Most leží na celkem 88 pilířích a nejvyšší z nich dosahuje délky 40 metrů,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Most začíná u velké mimoúrovňové křižovatky s ulicí Strakonickou ve směru od dálnice D1, na kterou navazuje most přes Vltavu a tunel Komořany délky 1,9 km. Směrem k dálnici D5 překonává estakáda řeku Berounku a železniční trať, aby pak vystoupala k tunelu Lochkov délky 1,7 km.

Na stavbě úseku 514 je vedle estakády a tunelu zajímavá také křižovatka protínající ulici Strakonickou, po které je vedena doprava z Prahy směrem na rychlostní silnici R4 (směr Příbram a Strakonice). „Zajímavostí je na křižovatce její řešení, které myslí i na řidiče, kteří zapomenou včas odbočit. Budou mít možnost o několik metrů dál opustit most a vrátit se zpět na Strakonickou ulici, protože uprostřed křižovatky vznikne velký kruhový objezd,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

Úsek 514 Lahovice - Slivenec, na kterém je umístěn nejdelší silniční most v České republice, je specifický také dalším mostním dílem – Lochkovským mostem. Ten je zase svojí výškou 65 metrů nejvyšší v Praze.

Výstavba jižní části okruhu kolem Prahy probíhá v cenách, které ŘSD vytendrovalo v soutěži. Zároveň není ohroženo ani financování stavby, neboť jde o projekty s pokrytým financováním.

I dnešní událost potvrzuje plánované zprovoznění již v příštím roce, ke kterému má dojít v letních měsících. Definitivní datum bude stanoveno po vyhodnocení nadcházející zimní stavební sezony.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (67x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (63x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice