KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Mosty na Průmyslovém okruhu v thajském Bangkoku

Mosty na Průmyslovém okruhu v thajském Bangkoku

Publikováno: 10.5.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 22:59
Rubrika: Mosty, Technologie

Posledním realizovaným mostním projektem v thajském Bangkoku je tzv. Průmyslový okruh. Pro jeho komplexnost a velikost, složitost příjezdových ramp a v neposlední řadě působivý návrh bývá často označován za mostní megaprojekt. Tato stavba tvoří s ohledem na dvojí překročení řeky Chao Phraya významnou část nově budovaného dopravního systému města.

Investorem stavby je Ministerstvo dopravy Thajského království, hlavním dodavatelem sdružení TNNS-JV tvořené fi rmami Taisei Corporation, Nishimatsu Construction Co., JFE Engineering Corporation (dříve NKK Corp.) a Sino Thai Engineering and Construction PLC. Projektantem jsou Asian Engineering Consultants Corp., Team Consulting Engineering & Management Co., Thai Engineering Consultants Co., Index International Group Co. a Jean Miller International. Hlavními subdodavateli jsou VSL Thailand, jež dodávají zvedací práce, mostní závěsy a dodatečné předpínání, a STP&I zajišťující šroubové spoje segmentů.

DVOJICE ZAVĚŠENÝCH MOSTŮ
Projekt zahrnuje dvojici zavěšených mostů délky 702 m, respektive 582 m, s betonovými pylony výšky 172 (162) m a rozpětím hlavního pole 396 (376) m; 36 m široká a 2,8 m vysoká ocelobetonová mostovka byla sestavována z 12m segmentů hmotnosti 500 t. Segmenty byly v oblasti hlavních polí naplavovány na pontonu a následně zvedány VSL výsuvnými zvedacími soubory osazenými VSL hydraulickými lanovými zvedacími jednotkami SLU.
S ohledem na značnou frekvenci obchodní říční dopravy na řece Chao Phraya a velmi úzkou plavební dráhu řešilo odděleně sdružení KTU JV. Jedná se celkem o 3,5 km ramp ze severu a jihu, dosahujících výšky 50 m nad terénem, a dále o 9,1 km viaduktů mimoúrovňové centrální křižovatky s labyrintem příjezdových a výjezdových pruhů, nutných pro pokrytí všech směrů dopravy. Rampy byly vybudovány konvenčně monoliticky na jedné z největších výsuvných skruží, které kdy byly použity. Celkem bylo uloženo 2 500 t předpínací výztuže.


Závěrečná fáze výstavby

REKORDNĚ RYCHLÝ POSTUP VÝSTAVBY
Klíčové práce na projektu – zvedání segmentů a instalace závěsů – byly prováděny VSL. Dokonalá koordinace obou disciplín a práce 24 hodin a sedm dní v týdnu vedly k urychlení původně předpokládaného montážního cyklu o dva dny, čímž se dosáhlo zkrácení doby výstavby o celý měsíc. Poslední segment byl nainstalován již koncem března 2006, což ocenila zejména motoristická veřejnost v Bangkoku.

The last implemented bridge project in Bangkok, Thailand, is so called Industrial Circle. The structure – considering that it crosses the Chao Phraya River twice – represents a significant part of the newly built transportation system of the city. The project includes two suspended bridges 702 m long, or more precisely 582 m, with concrete pylons 172 m (162 m) high and main bay span of 396 m (376 m). The article describes construction system method of VSL suspenders installation “Cable by Cable”, which proved effective again – total of 2,300 t of suspenders was installed within only four months.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (57x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice