KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Mosty na I/6 z Prahy do Pavlova

Mosty na I/6 z Prahy do Pavlova

Publikováno: 5.8.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:56
Rubrika: Mosty

Stavba rychlostní komunikace I/6 v úseku Praha – Pavlov úspěšně pokračuje. Postup výstavby je sledován z hlediska regionálních zájmů, zejména z pohledu brzkého propojení západočeského a středočeského regionu a napojení na hlavní město České republiky.

Přestože stavební práce začaly v březnu 2005 (oproti původně plánovanému zahájení v roce 2003), je reálné, že již v příštím roce bude zprovozněn v obou směrech alespoň jeden pás. Celkové dokončení se předpokládá v letech 2009–2010. Zprovoznění sledovaného úseku přinese mimo pozitivní vliv na dopravní situaci v oblasti i možnost rozvoje nových průmyslových zón.
Celý úsek je dlouhý 10,4 km a propojuje stávající konec I/6 u Pavlova s Pražským okruhem na křižovatce Praha-Řepy. Vedle dálnice D5 a D8 bude I/6 po svém dokončení v celém úseku třetí spojnicí s Německem, kde naváže na síť německých dálnic. Dokončení všech úseků I/6 se předpokládá do roku 2015.

MOSTY NA TRASE
Výstavba jednotlivých mostů začala v létě 2005 na několika objektech:

  • SO 213 Most přes železniční trať č. 120 v km 10,338,
  • SO 210 Železniční most v km 25,486 trati Praha-Smíchov – Středokluky,
  • SO 209 Nadjezd silnice III/0066 Jeneč – Dobrovíz v km 6,505,
  • SO 202 Most přes železniční trať č. 120 v km 0,902.

V následujícím roce začaly práce na:

  • SO 204 Nadjezd místní komunikace v km 3,300,
  • SO 201 Most přes Litovický potok v km 0,355.

Prvním objektem je SO 213. Most je v současné době před dokončením a bude převádět rychlostní komunikaci přes železniční trať ČD č. 120 z Prahy do Kladna a dvě polní cesty. Jsou navrženy dvě samostatné mostní konstrukce, jedna pro každý směr. Jde o spřažený ocelový most se železobetonovou mostovkou. Nosná konstrukce (NK) je navržena jako spojitý nosník o čtyřech polích, který je tvořen sedmi svařovanými nosníky I-profi lu a spřaženou železobetonovou deskou mostovky. Rozpětí polí je 19 + 24 + 30 + 24 m.
Osy hlavních nosníků jsou přímé a rovnoběžné, nosníky jsou spřaženy se železobetonovou mostovkou navařovanými trny. Podporové příčníky jsou svařované I-profi ly, které jsou také spřaženy se železobetonovou deskou mostovky. Konstrukce leží na hrncových ložiscích. Dilatace jsou navrženy ocelové, typ 80 J. Most je založen na vrtaných pilotách průměru 1 500 mm.
Druhým, v listopadu 2006 dokončeným mostním objektem je SO 210 – železniční most převádějící stávající jednokolejnou neelektrifi kovanou trať ČD Praha – Středokluky přes komunikaci I/6. Jedná se o jednopolový most, rozpětí pole je 54,8 m. Ocelovou konstrukci tvoří přímé příhradové nosníky s dolní plechovou mostovkou se žlabem pro průběžné štěrkové lože. Ložiska jsou navržena válcová s vodicí konzolou, dilatace jsou ocelové typu 80 J. Stávající kolej je směrově a výškově vyrovnána do oblouku 350 m, vlaky zde mohou jezdit rychlostí 80 km/h. Spodní stavba je založena plošně. Masivní železobetonové opěry mají krátká zavěšená křídla do úrovně úložných prahů.


Spodní stavba mostu přes železniční trať č. 120

Výstavba nadjezdu silnice SO 209 začala v roce 2005. Most je v současné době v realizaci, dokončení je plánováno v červnu letošního roku. Jedná se o most, který bude sloužit k převedení místní komunikace přes I/6. Most tvoří předpjatá rámová železobetonová konstrukce o rozpětí polí 12 + 29 + 12 m. Průřez NK je tvořen deskou s náběhy s vyloženými konzolami. Spodní stavbu tvoří dvě krajní plošně založené železobetonové opěry a šikmé pilíře vetknuté do NK. Most je založen plošně.
Dalším objektem je dálniční most SO 202. Jednopolový most bude převádět rychlostní komunikaci přes železniční trať Praha – Kladno, na níž se výhledově předpokládá výstavba druhé koleje. Rozpětí pole činí 35 m, most tvoří dvě oddělené mostní konstrukce. NK je navržena jako prostý nosník, tvořený sedmi svařovanými ocelovými nosníky, které jsou spřaženy se železobetonovou deskou mostovky. Křídla opěr jsou rovnoběžná a částečně zavěšená. Založení je hlubinné na velkoprůměrových pilotách. Dokončení objektu je plánováno na konec roku 2007.

The author of the article describes the procedure of the high-speed road I/6 construction in the section Prague-Pavlov, which shall connect western Bohemian and central Bohemian regions and the capital of the Czech Republic. Although the construction works started in March 2005 (despite the originally planned commissioning in 2003) it is realistic, that at least one lane in both directions will be put into service next year. Total completion is expected in 2009–2010. The whole section is 10.4 km long and connects the existing end of I/6 at Pavlov with the Prague circus at the crossroad Prague-Řepy. In addition to D5 and D8 highway, I/6 will be the third connection with Germany in the whole section after its completion, where it will follow in the network of German highways. The completion of all I/6 sections is estimated until 2015. The author describes proposals of bearing structures of bridges in the monitored section.

Tento článek v nezkrácené podobě naleznete v časopisu Silnice Železnice 2/2007.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice