KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most v novojičínské části Žilina je v plném provozu

Most v novojičínské části Žilina je v plném provozu

Publikováno: 29.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:22
Rubrika: Mosty

Nový most v novojičínské části Žilina je od tohoto týdne v plném provozu. Jde o první ze tří mostů, které v Novém Jičíně vznikají na místech mostů zničených povodněmi v roce 2009. ČTK o tom informovala novojičínská mluvčí Marie Machková.

"Most na Poříčí v Žilině byl tento týden zkolaudován a je plně funkční," řekla Machková. Lidé už mohou využívat i lávku pro pěší v Bludovicích. "Lávka v Bludovicích je ve zkušebním provozu. Do plného provozu by měla být schválena do půlky listopadu," uvedla mluvčí.

Nový žilinský most je celodřevěný a bude sloužit pro chodce, osobní auta a lehké nákladní vozy. Náklady na jeho stavbu přesáhly 1,5 milionu korun. Bludovická lávka pro pěší stála téměř 700.000 korun.

Třetí z mostů U Jezu se staví. Bude stát 3,4 milionu korun. Měl by být hotový v půlce listopadu, kdy by na něm měl začít zkušební provoz. "Řidiči tam zatím stále musí jezdit po objízdné trase přes zemědělskou školu," řekla Machková. Doplnila, že povodeň v roce 2009 zničila v Novém Jičíně více mostů, ale kromě zmíněných tří, které se musely postavit úplně nové, se ostatní daly opravit.

Bleskové povodně zasáhly Novojičínsko v červnu 2009 a zdemolovaly tam 39 objektů. Záplavy tehdy v Moravskoslezském kraji zasáhly také další obce a byly třetí nejtragičtější v novodobé historii země. V celém Česku připravily o život 15 lidí. V Moravskoslezském kraji způsobily škodu více než tři miliardy korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (90x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice