KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most v Novém Hrozenkově je v provozu

Most v Novém Hrozenkově je v provozu

Publikováno: 21.11.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:42
Rubrika: Mosty

Řidiči projíždějící Novým Hrozenkovem ve Zlínském kraji již mohou plně využívat most přes Vsetínskou Bečvu a její přítok Vranču. Zlepšila se tak plynulost silniční dopravy v místě a zvýšila se bezpečnost provozu. Demolici původního mostu a výstavbu nového za téměř 69 milionů korun provedla společnost Skanska DS v období od září 2005 do konce října 2006. Investorem bylo Ředitelství silnic Zlínského kraje.

„Veškeré práce jsme prováděli za plného silničního provozu. Proto jsme nejdříve vybudovali nový most a poté jsme provedli demolici toho stávajícího,“ říká generální ředitel Skanska DS Josef Hájek.

Most v Novém Hrozenkově je součástí silnice II/487, jež tvoří místní páteřní komunikaci a pod Vsetínem se tato silnice napojuje na regionálně významný tah I/57. Původní most byl v havarijním stavu, a proto na jeho místě vznikl zcela nový moderní most, který překlenuje Vsetínskou Bečvu a zároveň její přítok Vranču.

Součástí výstavby nového mostu dlouhého 56,8 metru byla také oprava přilehlých komunikací a úprava křižovatky silnic II/487 a III/4879. Pro zvýšení plynulosti a přehlednosti dopravy v místě byl mírně změněn tvar komunikace. Tvoří tak oblouk o poloměru 35 metrů. V rámci projektu stavbaři vybudovali podél silnice také chodník pro pěší a provedli přeložky inženýrských sítí. Vznikla rovněž rozsáhlá opatření na ochranu živočichů, jako jsou bermy pro vydry, otvory pro hnízdění ptactva v opěrných zdech a na protihlukových stěnách jsou umístěny siluety dravců.

Základní údaje:
Název: Silnice II/487, Most ev. č. 487-018 Nový Hrozenkov
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic Zlínského kraje
Zhotovitel: Skanska DS, závod 75 – Olomouc
Projektant: DOPRAVOPROJEKT Ostrava
Doba výstavby: září 2005–říjen 2006
Délka mostu: 56,8 m

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice