KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most v Kytlici, který vzala loňská povodeň, by měl stát do Vánoc

Most v Kytlici, který vzala loňská povodeň, by měl stát do Vánoc

Publikováno: 20.7.2011, Aktualizováno: 2.8.2011 13:44
Rubrika: Mosty

Most v Kytlici na Děčínsku, který vzala loňská povodeň, by měl stát do letošních Vánoc. Dosud tam obyvatelé používají provizorní, který postavila armáda. Obec obnoví celkem tři mostky za asi pět milionů korun. ČTK to dnes řekl starosta povodní postižené obce Josef Janouškovec.

Zastupitelstvo obce schválilo vypsání výběrového řízení, obec musí postavit znovu nebo opravit celkem tři mostky, největší z nich nahrazuje od 17. srpna loňského roku provizorní armádní most. "Na všechny jsme dostali dotaci z ministerstva pro místní rozvoj. Z rozpočtu obce by to postavit nešlo, máme spoluúčast deset procent," vysvětlil financování stavby starosta.

Obec bude nabídky do výběrového řízení přijímat do 12. srpna. Poté už podle starosty může začít stavba, mosty by obyvatelé obce mohli používat už v zimě. "Možná nebude ještě dokončené úplně všechno, ale snad budou v provozu," dodal Janouškovec.

Armáda most přes Kamenici v Kytlici postavili 17. srpna, jen deset dní po ničivé povodni, která zasáhla Liberecký a Ústecký kraj. Druhý, větší provizorní most vojáci postavili také ve Hřensku, kde se Kamenice vlévá do Labe. Také tam už začali se stavbou nového mostu, hotový by měl být v říjnu.

Vojáci ze 153. ženijního praporu z Olomouce v Kytlici 17. srpna loňského roku nejprve postavili konstrukci, na kterou nasunuli jednotlivé díly provizorního mostu ze skladu Státních hmotných rezerv v Doksech. "Může u nás zůstat nejdéle tři roky," řekl tehdy při stavbě mostu starosta Kytlice Josef Janouškovec, tak dlouho ho ale Kytlice nakonec nejspíš potřebovat nebude.

Škody, které povodeň v Kytlici napáchala, starosta nejprve odhadoval na 15 milionů korun. Voda vzala několik dalších mostků. "Ale asi to bude méně," dodal. Stržený mostek spojoval hlavní silnici v obci s její horní částí. K několika domům se místní mohli dostat objížďkou i autem, můstek přes Kamenici ale využívala podle místních hlavně nákladní vozidla, která jinudy neprojedou.

Ústecký kraj vyčíslil celkové škody v regionu po srpnové povodni na 1,93 miliardy korun. Škody na mostech, silnicích a železnici jsou odhadované na 1,3 miliardy korun, vodní hospodářství škody sečetlo na 450 milionů korun. Celkem bylo při povodních zaplaveno 1 534 objektů, bylo zničeno 145 mostů, mostků a lávek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice