KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most stržený povodní ve Hřensku bude hotový na začátku listopadu

Most stržený povodní ve Hřensku bude hotový na začátku listopadu

Publikováno: 25.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 09:48
Rubrika: Mosty

Na začátku listopadu přejedou řidiči po 15 měsících po novém mostě přes řeku Kamenici ve Hřensku. Starý strhla vloni v srpnu povodeň. Ještě dnes se jezdí po provizorním mostě, který v obci postavila armáda. Stavba nového mostu je téměř u konce, dělníci ve zbývajících dnech dokončují jeho asfaltový povrch nebo zábradlí.

"Hotovo by mělo být podle plánu, tedy do konce října. Nemám informace, že by se harmonogram měnil," řekla ČTK náměstkyně ředitele Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Lenka Holovská. Termín dokončení potvrdil i starosta Hřenska Josef Černý. "Vypadá to, že to stihnou včas," dodal.

Stavba nového mostu ve Hřensku začala v dubnu. Provizorní mostová konstrukce postavená armádou sice umožnila autům projíždět přes řeku alespoň kyvadlově, autobusy se ale na něm nevytočily. Na autobusové lince z Janova do Mezné tak musely být nasazeny menší autobusy. Přijíždějící autobusy s turisty podle starosty navíc nemohou v obci zaparkovat, což Hřensku závislému na penězích z turistického ruchu značně komplikuje fungování. Do začátku letních prázdnin byla navíc obec částečně bez svého největšího turistického lákadla, jízdy na lodičkách v soutěskách řeky Kamenice.

Loňská povodeň tam odnesla veškeré vybavení i lodě a poničila jezy a hráze, které jízdu na lodičkách umožňovaly. Provoz na první z nich bylo možné obnovit před Velikonocemi, na druhou, Edmundovu soutěsku, si turisté museli počkat až do července. Ročně soutěsky navštíví až 150.000 lidí, z provozování soutěsek a parkovišť obec získá kolem 12 milionů korun ročně.

Před dokončením jsou ještě další mostky stržené povodní. Armáda stavěla provizorní konstrukci přes řeku Kamenici také v Kytlici. "První tři mostky by měly být dokončené do konce listopadu," řekl dnes ČTK starosta povodní postižené obce Josef Janouškovec. Tři mostky opravila za zhruba pět milionů korun. Stržený mostek nahrazený armádním provizorním spojoval hlavní silnici v obci s její horní částí. K několika domům se místní mohli dostat objížďkou i autem, můstek přes Kamenici ale využívala podle místních hlavně nákladní vozidla, která jinudy neprojedou. Škody, které povodeň v Kytlici napáchala, starosta vloni v srpnu odhadoval na 15 milionů korun.

Ústecký kraj vyčíslil celkové škody v regionu po srpnové povodni na 1,93 miliardy korun. Škody na mostech, silnicích a železnici jsou odhadované na 1,3 miliardy korun, vodní hospodářství škody sečetlo na 450 milionů korun. Celkem bylo při povodních zaplaveno 1534 objektů, bylo zničeno 145 mostů, mostků a lávek.

Od loňského srpna se Ústecký kraj musel potýkat ještě s několika dalšími povodněmi, byť mnohem menšího rozsahu. Po srpnové povodni se hladiny řek v Ústeckém kraji zvedly na konci loňského září, letos v polovině ledna a naposled v červenci.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice