KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most stavěný přímo z lodě

Most stavěný přímo z lodě

Publikováno: 14.6.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:59
Rubrika: Mosty

Unikátní technologická operace byla k vidění na stavbě obchvatu silnice I/38 kolem Nymburka ve středu 10. května. Pracovníci společnosti SMP CZ vsadili do již vybudovaných částí mostu více než 52 metrů dlouhou ocelovou nosnou konstrukci.

Podle plánu měly být oba břehy propojeny zhruba o měsíc dříve, avšak vysoká hladina vody v Labi zapříčinila zastavení lodní dopravy a původní termín montáže musel být pozměněn. Práce na stavbě však rychle pokračují a termín dokončení mostu bude dodržen.


Most tvoří ocelové mosní dílce

 
Trasa obchvatu silnice I/38 kolem Nymburka vede Polabskou nížinou, a proto muselo dopravní řešení podléhat požadavkům správy Povodí Labe, které vyžadovalo vybudování přemostění s nízkou konstrukční výškou a zároveň velkým rozpětím hlavního pole. Most byl tedy navržen jako zavěšený se dvěma rovinami závěsů a nízkými pylony, aby šla tato konstrukce zrealizovat a zároveň byly dodrženy požadavky všech zainteresovaných stran, byla střední část mostu (rozpětí 132 metrů) vylehčena použitím 52 metrů dlouhých ocelových nosníků s železobetonovou deskou.

 

Za necelý rok bude nový most zprovozněn.

 

Technicky náročné a v podstatě unikátní operaci předcházela složitá výroba ocelových mostních dílců a poté jejich doprava lodí až na místo montáže. Vlastní zvedání mostních segmentů, z nichž každý měl hmotnost 110 t, začalo v šest hodin ráno, kdy se loď s nosníky přesunula přímo pod budoucí most. Následně proběhlo jejich uchycení a pomalé vyzvednutí speciálními lisy do definitivní polohy, ve které byly zafixovány. Zvedání jednoho nosníku probíhalo přímo z paluby lodě a trvalo přibližně tři hodiny. Montáž vyžadovala hodinářskou pečlivost a přesnou koordinaci jednotlivých činností. Následovala příprava betonáže zahrnující instalaci bednění a uložení výztuže.

S ohledem na technickou náročnost zvedání ocelových nosníků a související podpůrné činnosti byla, po důkladné analýze všech možných rizik, přijata přísná bezpečnostní opatření, což možná pokazilo radost všem, kteří se chtěli na tuto unikátní operaci podívat z blízka, ale na druhou stranu to výsledný dojem profesionálně odvedené práce ještě více umocnilo.

Už za necelý rok bude unikátní most zprovozněn a jen málokdo – až bude po mostě projíždět – si uvědomí, že byl postaven netradiční technologií, první svého druhu v České republice.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (76x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (74x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
II/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci DavleII/104 Davle, most ev. č. 104-001 přes řeku Vltavu v obci Davle (63x)
Most v Davli, který ležící na soutoku řeky Vltavy a Sázavy, byl v letech 2017 – 2018 komplexně rekonstruován. Převádí ko...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice