KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most přes Lochkovské údolí získal mezinárodní ocenění

Most přes Lochkovské údolí získal mezinárodní ocenění

Publikováno: 12.11.2013
Rubrika: Mosty

Nápaditý design ocelových konstrukcí zdůrazňuje množství výhod oceli pro oblast stavebnictví, výroby, ekonomiky a architektury. Ocenění European Steel Design Awards uděluje Evropská asociace ocelových konstrukcí (ECCS) každé dva roky, čím podporuje kreativní a nápadité využití oceli v architektuře a při realizaci staveb.

Elegance, umění a funkčnost se s dnešními ocelovými konstrukcemi staveb dokáží spojit nespočtem způsobů. Nabízejí nové řešení a příležitosti, umožňují konstruktérům povolit uzdu své fantazii a uskutečnit některé z náročných staveb. Konstrukční ocel je finančně dostupná a díky své pevnosti, odolnosti, flexibilitě z pohledu designu, přizpůsobivosti, recyklovatelnosti a trvanlivosti je pořád vyhledávaným materiálem pro stavební konstrukce. V rámci evropských ocenění Steel Design

Awards se oceňuji nejvýjimečnější evropské projekty, které se zároveň představují širšímu, mezinárodnímu publiku.

Také v letošním ročníku byla mezi třinácti oceněnými stavbami z různých států Evropy jedna z České republiky – most přes Lochkovské údolí na pražském okruhu. Most se tak dostal do společnosti následujících staveb:

  • Hlavní železniční nádraží Salzburk, Rakousko
  • Stadion Stade de Lille, Lille, Francie
  • Výzkumná stanice Bharati, Antarktida (nominováno za Německo)
  • Mezinárodní letiště Kopitnari, Kutaisi, Gruzie (nominováno za Maďarsko)
  • Nádraží pro vysokorychlostní vlaky, Turín, Itálie
  • Konferenční centrum CCK, Kirchberg, Lucembursko
  • Podchody a lávky pro pěší na hlavním železničním nádraží, Arnhem, Nizozemsko
  • Národní turistická stezka, Trollstigen, Norsko
  • Stadion Fonte Nova, Salvador de Baia, Brazílie (nominováno za Portugalsko)
  • Most Tullhus, Norrköping, Švédsko
  • Most Hans Wilsdorf, Ženeva, Švýcarsko
  • Radarová věž, Izmit, Turecko

Slavnostní vyhlášení proběhlo 3. října v Miláně u příležitosti výroční konference ECCS. V rámci České republiky bylo ocenění předáno na konferenci České asociace ocelových konstrukcí – KONSTRUKCE 2013 – v Lednici dne 17. 10. 2013.

Lochkovský most v Praze byl vybudován jako součást rychlostní silnice R1 (Pražský okruh), konkrétně stavby 514 Lahovice – Slivenec. Jedná se o nejvyšší most v Praze (65 m), ve srovnání se známým Nuselským mostem je o polovinu vyšší. Celá stavba má hmotnost zhruba 20 tisíc tun, na ocelovou konstrukci bylo použito 4 700 tun oceli a celková délka mostu je 461 m. Autory architektonického řešení jsou architekti Patrik Kotas a Petr Šafránek, projekčně se na mostu podílely společnosti Bögl a Krýsl k. s. a Stráský, Hustý a partneři, ocelovou konstrukci vyráběl Max Bögl Stahl und Anlagenbau GmbH & Co KG a MCE Slaný s. r. o.

Bridge Over Lochkovské údolí Won an International Prize
A brainy design of steel constructions emphasizes a number of advantages of steel for the field of building industry, manufacturing, economics and architecture. The European Steel Design Awards prize is granted by the European Convention for Constructional Steelwork (ECCS) every two years, supporting creative and brainy usage of steel in architecture and structures execution.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice