KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most mezi Sokolovem a Královským Poříčím má sloužit do Vánoc

Most mezi Sokolovem a Královským Poříčím má sloužit do Vánoc

Publikováno: 29.10.2010, Aktualizováno: 3.11.2010 10:30
Rubrika: Mosty

Ještě do Vánoc by mohli řidiči využít nové silniční spojení mezi Sokolovem a Královským Poříčím. Přesný termín ale bude záležet na kolaudačním řízení, informovala dnes ČTK mluvčí krajského úřadu Andrea Bocková. Most přes Ohři odvede nebezpečnou kamionovou dopravu ze sokolovské chemičky mimo centrum a zkrátí spojení mezi Sokolovem a Královským Poříčím.

"Samotné stavební práce by měly skončit do 15. prosince, termín zprovoznění ale ještě není definitivně určen," doplnila Bocková. Stavaři měli na stavbu mostu a komunikace, která k němu vede, velmi krátký termín. I když se původně mělo začít stavět už na podzim loňského roku, kvůli odvolání jednoho z účastníků výběrového řízení začala stavba až 18. ledna. Stavba tak musela být zhotovena za necelý jeden rok.

Podle Bockové by se měly stavební náklady vejít do 210 milionů korun. Na stavbu získal Karlovarský kraj dotaci z Regionálního operačního programu. Finančně se ale na ní podílelo i město Sokolov deseti miliony a chemička Hexion 23 miliony Kč.

Královské Poříčí dělí od Sokolova prakticky jen tok řeky Ohře. Dosud ale nejkratší spojení pro motoristy bylo asi po dvoukilometrové silnici k sokolovskému nádraží. Přemostěním Ohře se trasa zkrátí asi na polovinu. Navíc odkloní nákladní dopravu přímo na severní obchvat Sokolova. Původní silnice kolem nádraží se má následně pro automobily uzavřít a bude do budoucna sloužit jako cyklostezka.

Stavbě muselo na straně Královského Poříčí ustoupit původní fotbalové hřiště. Obec ale letos vybudovala nové pod historickým statkem Bernard. Objekt nové silnice ale bude zároveň sloužit jako protipovodňový val.

Nová silnice je asi kilometr dlouhá a zahrnuje 34 stavebních objektů, tři mosty, přičemž ten nejdelší přes Ohři bude přes 200 metrů dlouhý.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice