KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Most, který převádí polňačku přes dálnici D47, uspěl v soutěži o Mostní dílo roku.

Most, který převádí polňačku přes dálnici D47, uspěl v soutěži o Mostní dílo roku.

Publikováno: 18.4.2011
Rubrika: Mosty

Nenápadný most, který převádí polní cestu přes dálnici D47 nedaleko obce Velké Albrechtice, získal v prestižní soutěži ocenění Mostní dílo 2009, v kategorii Novostavba. Železobetonová oblouková konstrukce zaujala porotu svou prostorovou lehkostí a nízkými stavebními náklady. Autorem projektu je brněnská projekční společnost SHP, zhotovitelem byla společnost Skanska. Cenu udělilo Ministerstvo dopravy ČR.

Dalšími oceněnými projekty mezi novostavbami byla lávka u Strakonického hradu a most na silnici I/34 u obce Květinov. V kategorii Opravy a přestavby uspěl znojemský viadukt, železniční most. Výsledky soutěže byly vyhlášeny na 16. Mezinárodním sympoziu Mosty 2011, který se uskutečnil koncem minulého týdne při stavebním veletrhu IBF v Brně. Soutěže se mohly zúčastnit mosty, které byly zkolaudovány v roce 2009. Porota při hodnocení přihlížela ke kvalitě projektu, provedení mostu a v neposlední řadě také k estetickému vzhledu mostního díla.

„Ocenění si velmi vážíme a bereme ho jako ocenění zajímavého projektu i ohodnocení kvalitní práce mnoha lidí, kteří se na stavbě podíleli. Jsem rád, že Skanska opět potvrdila, že v tomto segmentu patří k absolutní špičce,“ okomentoval zprávu o udělení cen ředitel závodu Mosty, divize Silniční stavitelství Skanska František Mašek. „Délka mostu je necelých 86 metrů, šířka 6,7 metru a výška mostu dosahuje zhruba 9 a čtvrt metru,“ zpřesnil rozměry mostu Mašek.

Oceněný most převádí polní cestu přes dálnici D47 v úseku Hladké Životice – Bílovec. Most je betonový obloukový s horní mostovkou. Rozpětí oblouku je 51,3 m a vzepětí 5,195 m. Průřez oblouku má šířku 2,5 m a tloušťku 0,6 m. Celková délka nosné konstrukce je 85,9 m. Objem betonu činí 677 m3, hmotnost měkké výztuže činí celkem 120 tun, hmotnost předpínací výztuže je celkem 8,9 tuny. Most má deskovou mostovku, která je podpírána ve vrcholu oblouku, čtyřmi šikmými stojkami a na koncových příčnících, tvořících opěry. Deska mostovky má šířku 6,2 m a tloušťku 0,5 m. Koncové příčníky jsou propojeny vzpěrami s patkami oblouku. Oblouk, stojky a vzpěry mají obdélníkový průřez a jsou vyrobeny ze železobetonu. Deska mostovky má lichoběžníkový průřez a je předpjatá. Vodotěsná izolace je provedena z natavovaných asfaltových pásů. Vozovka je dvouvrstvá, tloušťky 85 mm. Zakládání je hlubinné na vrtaných pilotách. Celkové skutečné náklady díla činily necelých 10,5 milionu Kč, což představuje náklady na m2 zhruba 18,2 tisíce Kč.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Most, který převádí polňačku přes dálnici D47, uspěl v soutěži o Mostní dílo roku.Most, který převádí polňačku přes dálnici D47, uspěl v soutěži o Mostní dílo roku.Most, který převádí polňačku přes dálnici D47, uspěl v soutěži o Mostní dílo roku.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (84x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice