KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Moravskoslezský kraj získal z EU 110 milionů na opravy mostů

Moravskoslezský kraj získal z EU 110 milionů na opravy mostů

Publikováno: 12.9.2010, Aktualizováno: 15.9.2010 10:16
Rubrika: Mosty

Moravskoslezský kraj získal evropskou dotaci 110 milionů korun na rekonstrukce sedmi silničních mostů. Stavby na silnicích druhé a třetí třídy si vyžádají celkem 167 milionů Kč, většina z nich začne v příštím roce. Dva mosty, v Bohumíně na Karvinsku a Morávce na Frýdecko-Místecku, čeká demolice a nahradí je zcela nové konstrukce. ČTK to sdělil Michal Sobek z Regionální rady Moravskoslezsko, která evropské peníze v kraji rozděluje.

"Modernizace mostů je nezbytná vzhledem k jejich neutěšenému stavu a zajištění bezpečnosti dopravy," zdůvodnil investice hejtmanův náměstek Miroslav Novák. K dotaci z regionálního operačního programu (ROP) bude muset kraj přidat ze svého rozpočtu 57 milionů Kč.
Podle Nováka bude nejnáročnější akcí demolice mostu přes řeku Morávka a výstavba nového. Druhým mostem, který bude zbořen a nahrazen novou konstrukcí, je bohumínský most v Drátovenské ulici, která bude celkově zrekonstruována.
Opraveny dále budou tři mosty na Novojičínsku - most přes řeku Lubinu u Trojanovic, přes říčku Jičínku u Kunína a přes Dobešovský potok u Jakubčovic nad Odrou. Rekonstrukce se dočká také most přes řeku Moravici v Opavě-Kylešovicích a přes řeku Opavu v Karlovicích na Bruntálsku.
"Stavební práce mohou začít už letos, ale jejich hlavní část je plánována na rok 2011. Vše se bude odvíjet od výsledků veřejných zakázek," dodal Sobek.
Evropská unie od roku 2007 podpořila v kraji prostřednictvím ROP stavby tří desítek silnic 2. a 3. třídy, které již skončily. Celkem kraj získal nebo má přislíbeno z EU přes 1,7 miliardy korun. Mezi schválenými projekty je například současná rekonstrukce silnice mezi Mošnovem a Studénkou na Novojičínsku, plánovaná výstavba jižního obchvatu Opavy či rekonstrukce Svinovských mostů v Ostravě, na níž se bude hejtmanství podílet s městem. Do roku 2013 má kraj získat z ROP na silniční infrastrukturu zhruba 2,9 miliardy Kč.

Přehled mostů, které budou rekonstruovány s evropskou dotací v rámci Projektu Mosty 2010:

číslo mostu lokalita typ stavebních prací kalkulované náklady na samotnou stavbu (v mil. Kč)
4774-15 Morávka (Frýdecko-Místecko) demolice + výstavba 28,4
46816-6 Bohumín, Drátovenská (Karvinsko) demolice + výstavba 26,8
4688-1 Trojanovice (Novojičínsko) rekonstrukce 14,1
46428-4 Kunín (Novojičínsko) rekonstrukce 14,8
441-011 Jakubčovice nad Odrou (Novojičínsko) rekonstrukce 6,1
464-005 Opava - Kylešovice rekonstrukce 25,4
451-009 Karlovice (bruntálsko) rekonstrukce 12,2

Zdroj: Regionální rada Moravskoslezsko
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice