KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Mladoboleslavský most přes Jizeru má být hotový do konce roku

Mladoboleslavský most přes Jizeru má být hotový do konce roku

Publikováno: 5.2.2012, Aktualizováno: 13.2.2012 09:57
Rubrika: Mosty

Nový mladoboleslavský most přes řeku Jizeru do Čejetic má původní přemostění nahradit do konce roku. Spolu s opravou Ptácké ulice jde o největší letošní investici města, uvedl na nedávném zasedání zastupitelstva radní Adolf Beznoska. Celkové náklady mají přesáhnout 210 milionů korun, na opravu přispěje CzechInvest, Evropská unie i automobilka Škoda.

Životnost současného mostu končí v roce 2015. Provoz aut po něm řídí semafory střídavě vždy jedním směrem. Denně jej využívají i desítky zaměstnanců nedalekého Technologického centra Škoda Auto, i proto má firma na stavbě nového mostu zájem.

Opravy se dočká i zhruba 300 metrů dlouhá příjezdová komunikace, uvedl Beznoska. Nový dvouproudý most vznikne vedle nynějšího, jeho součástí bude chodník a po obou stranách pruhy pro cyklisty. Cyklisté se tak budou moci přímo napojit na cyklostezku Greenway Jizera.

Současně se má opravit i jižní část Ptácké ulice od hradu ke křižovatce na most. Počítá se s výstavbou více než 200 parkovacích míst, sanací skály, opravou chodníků, veřejného osvětlení i s výstavbou cyklostezky.

Městu se podařilo sehnat dotace od Evropské unie a agentury CzechInvest ve výši 130 milionů korun, Škoda Auto přispěje 33 miliony a zbytek nákladů uhradí město. Samotný most bude stát 106 milionů korun, z toho 75 milionů korun uhradí dotace, upřesnil Beznoska. Stavební práce začnou v nejbližším možném termínu na jaře.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (66x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (62x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (52x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice