KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Ministerstvo začalo řešit most Vchynice, otevře se asi v dubnu

Ministerstvo začalo řešit most Vchynice, otevře se asi v dubnu

Publikováno: 29.2.2012, Aktualizováno: 9.3.2012 14:32
Rubrika: Mosty

Ministerstvo dopravy zahájilo stavební řízení, na jehož konci by za dva měsíce mohlo být otevření 3,7 kilometru dlouhého úseku dálnice D8 od Lovosic k obci Bílinka. Úsek je hotový už od loňského podzimu a řidiči ho měli dostat jako dárek těsně před Vánoci, jenže z otevření na poslední chvíli sešlo. Stalo se tak kvůli nesrovnalostem ve stavebním povolení na most u obce Vchynice.
 

Řízení začalo znovu 27. února, vyplývá z úřední desky ministerstva dopravy. Rozhodnutí by mělo padnout do dvou měsíců, Ředitelství silnic a dálnic zatím termín otevření nestanovilo. "Původně jsem tipoval, že by se úsek mohl otevřít v dubnu. A zatím to tak vypadá," řekl ČTK ředitel lovosického stavebního úřadu Petr Soldon. Jeho úřad byl u původního stavebního řízení, kdy se ukázaly nesrovnalosti ve stavební dokumentaci.

Postavený most je oproti dokumentaci o 30 centimetrů delší a 60 centimetrů užší, vyplývá z nového stavebního řízení. Navíc má samostatnou konstrukci pro každý pár jízdních pruhů, je jinak zkonstruovaný a složený z více dílů. "Při výstavbě v letech 2009 až 2011 došlo k optimalizaci technického řešení," uvádí dokumentace. Nestačilo to ale k tomu, aby mohla být stavba zkolaudována, a přišlo na řadu nové stavební řízení.

O dalším vývoji zřejmě víc napoví veřejné projednávání 23. března ve Vchnicích. Určité výhrady proti znovu schvalovanému úseku mají ekologická sdružení a je možné, že by odvoláními otevření dál zdržela. Ministerstvo může povolit i předčasné užívání stavby. Podobnš se začátkem roku odložila i platnost stavebního povolení na zbylých 12,7 kilometru, odvolání dostal teprve minulý týden krajský úřad, který má na rozhodnutí dva měsíce.

Úsek z Lovosic k Bílince by mohl vyřešit dost dopravních problémů. Obě objízdné trasy přes Ústí nad Labem a Teplice vycházejí z Lovosic, což vede k častým dopravním kolapsům. Po první trase jezdí v průměru 10.000 aut denně, po druhé 8500. Nový úsek vyvede část dopravy směrem na Teplice a umožní mnohem méně komplikovaný nájezd na objížďku.

"Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovou podkrušnohorskou aglomerací a dál se severem Německa. Administrativní průtahy i soudní spory zpozdily termín jejího dokončení několikrát. Celkem 16,4 kilometru dlouhá část úseku přes České středohoří se začala stavět v roce 2007, od té doby ale úředníci nenašli způsob jak vyřešit stavební dokumentaci tak, aby byla nenapadnutelná. Od doby, kdy povolení nabudou platnosti, potřebují stavaři k dokončení asi 30 měsíců.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice