KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Mariánský most zůstává městu, stát na odkup nemá peníze

Mariánský most zůstává městu, stát na odkup nemá peníze

Publikováno: 30.6.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 11:47
Rubrika: Mosty

Ústecký Mariánský most zůstává stále v majetku severočeské metropole, ačkoliv už loni byla uzavřena smlouva, podle níž stavba měla přejít do vlastnictví státu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím marně hledá, z čeho dopravní dílo zaplatit. Kupní cena 95 milionů korun je pro ŘSD v době rozpočtové krize vysoká částka. Uvedl to dnes na svých webových stránkách týdeník Ekonom.

"Vzhledem k výrazně ořezaným financím teď hledáme, z čeho to uhradit. Radíme se ministerstvem dopravy i se Státním fondem dopravní infrastruktury," řekl Ekonomu.cz šéf ŘSD Alfred Brunclík. Připustil, že finanční problém může být vážnější než samotná fyzická přejímka, která už začala.

Průtahy jednání vadí ústeckému primátorovi Janu Kubatovi (ODS). "My nežijeme ve vzduchoprázdnu, víme jaká je ekonomická situace státu, ale nelze, aby se problémy státního rozpočtu opět řešily na úkor našeho města, které bylo 20 let opomíjeno," zdůraznil primátor.

Kubata uvedl, že ministr dopravy Gustav Slamečka a šéf ŘSD Brunclík slíbili, jak bude celá transakce finančně vypořádána. Stále věří, že stát bude i nadále postupovat korektně. Gentlemanská dohoda podle něj zněla tak, že 50 milionů korun dá ŘSD letos a zbylých 45 milionů doplatí příští rok.

Ústečané by se mostu, jehož provoz ročně spolyká deset milionů korun, chtěli zbavit co nejdříve, ale například bezúplatný převod odmítají. Už teď je ta cena víceméně symbolická, míní Kubata. Připomněl, že město do výstavby v 90. letech investovalo zhruba tři čtvrtě miliardy korun.

Mariánský most se slavnostně otevřel v roce 1998 po pěti letech výstavby. V roce 1999 byl vybrán mezi deset nejkrásnějších staveb světové architektury 90. let, kde byl využit železobeton. Zařadil se tak mezi skvosty jako Guggenheimovo muzeum v Bilbau, londýnský Dóm tisíciletí a mrakodrapy Twin Towers.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice