KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Litoměřický most je ve špatném stavu, ŘSD ČR možná sníží nosnost

Litoměřický most je ve špatném stavu, ŘSD ČR možná sníží nosnost

Publikováno: 26.7.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 10:14
Rubrika: Mosty

Starý most přes řeku Labe u Litoměřic je ve velmi špatném stavu a pokud se v příštích dvou letech neopraví, sníží se jeho nosnost a možná by na něj vůbec nesměly kamiony. ČTK to dnes potvrdila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD ČR) Nina Ledvinová. Už teď je nosnost mostu v krizovém bodě snížena na 50 tun pro jediné vozidlo. Ani rekonstrukce ale nepřinese městu nic dobrého, na rok a půl by do jeho centra přivedla veškerou dopravu a způsobila mu velké problémy.

Tyršův most se skládá ze čtyř částí, přičemž nejvíce problémů způsobuje stav dvou takzvaných inundačních částí; tedy mostů, po nichž je silnice vedena kvůli případným povodním. "Rádi bychom opravu mostu realizovali do dvou let, nejlépe v roce 2011. V rámci celkové rekonstrukce soumostí budou most přes železniční trať a oba inundační mosty zbourány a nahrazeny konstrukcemi novými," řekla dnes ČTK Ledvinová.

Prohlídka z konce roku 2009 klasifikovala stav mostů jako "špatný", už o šest let dříve musely být podepřeny provizorní konstrukcí a podle Ledvinové do nich i zatéká. Oprava má stát kolem 100 milionů korun a není jisté, že ŘSD ČR vůbec peníze sežene.

V navrženém způsobu opravy je navíc ještě větší problém. Jeden z inundačních mostů na levém břehu totiž stojí na základech původního mostu z 15. století a památkáři nechtějí povolit jeho zbourání. "Plánovaná přestavba inundačního mostu na želetické straně Labe je neslučitelná s ochranou archeologických památek," uvedl zástupce ředitelky oblastního muzea Oldřich Kotyza. Podle mluvčí Litoměřic Evy Břeňové se ale nakonec projektanti s Kotyzou domluvili na šetrnějším způsobu oprav.

I když se most začne opravovat, Litoměřice dopravní problémy neminou. Rekonstrukce by totiž měla trvat rok a půl a celou dobu bude most mimo provoz. Pro spojení Litoměřic s levým břehem pak zbude jen druhý most západně od města a lze očekávat, že na něm provoz velmi zhoustne. Při cestě přes něj navíc budou auta projíždět přes celé město, zatímco přes Tyršův most se nejvíce obydleným částem auta vyhýbají. Problémy blízké dopravnímu kolapsu ovšem hrozí i v případě prostého snížení tonáže starého mostu, po němž by už nemohly jezdit kamiony.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice