KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Libeskind navrhne komplex budov pro most přes Messinskou úžinu

Libeskind navrhne komplex budov pro most přes Messinskou úžinu

Publikováno: 3.1.2011, Aktualizováno: 4.1.2011 14:38
Rubrika: Mosty, Projektování

Americký architekt Daniel Libeskind navrhne komplex budov, který vyroste na kalábrijské straně mostu mezi Apeninským poloostrovem a Sicílií. S odvoláním na společnost, která most staví, to dnes uvedla agentura ANSA. Most přes Messinskou úžinu na jihu Itálie se má po dokončení stát nejdelším visutým mostem na světě.

Libeskind mimo jiné v kalábrijské obci Villa San Giovanni navrhne správní centrum, které bude zodpovídat za bezpečnost mostu. V centru mají také vyrůst hotely, nákupní středisko a konferenční a výstavní sály, oznámila italským státem vlastnění firma Stretto di Messina.

Známý architekt by také měl nově utvářet vzhled promenády v městečku Villa San Giovanni, ve kterém bude most začínat. Obec s necelými 14 000 obyvateli by se podle představ stavitelů měla stát novou turistickou atrakcí.

"Architektonický projekt by měl vyzdvihnout význam Středomoří jako centra evropské kultury. Most tvoří jedinečnou spojnici mezi oběma pobřežími a měl by se stát symbolem svobody pohybu," je přesvědčen Libeskind.

Čtyřiašedesátiletý architekt se proslavil mimo jiné návrhy židovských muzeí v Berlíně a Kodani nebo rozšířením muzeí v americkém Denveru a kanadském Torontu. V roce 2003 vyhrál architektonickou soutěž na návrh newyorského objektu One World Trade Center, které má vyrůst na místě, kde před teroristickými útoky z 11. září 2001 stály mrakodrapy Světového obchodního střediska.

Práce na stavbě dálničního a železničního mostu mezi pevninskou Itálií a Sicílií by měly začít před koncem letošního roku. Most, jehož výstavba má přijít na 6,1 miliardy eur (153 miliard Kč), bude dlouhý téměř 3,7 kilometru, široký 60 metrů a nad hladinou moře se bude tyčit ve výšce 64 metrů.

S kontroverzním projektem, jemuž je vyčítána zejména finanční nákladnost a možné negativní ekologické dopady, přišla v roce 2001 tehdejší Berlusconiho vláda. V roce 2006 jej kabinet premiéra Romana Prodiho zrušil, ale další Berlusconiho vláda projekt opět oživila.

Po uvedení do provozu, které je plánováno na rok 2017, by přes most mělo jezdit až 4 500 aut za hodinu a 200 vlaků denně.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (66x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Mimoúrovňové křižovatky u nás a ve světě (66x)
S výstavbou nových dálničních úseků souvisí také výstavba nových mimoúrovňových křižovatek vznikajících komunikací, jako...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (65x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Zkušenosti s BIM na zakázkách pro Deutsche BahnZkušenosti s BIM na zakázkách pro Deutsche Bahn (5 b.)
Již cca 2 roky se SUDOP PRAHA, a. s. účastní projektových prací v Německu do investora Deutsche Bahn (DB Netz a DB Stati...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice