KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Liberecký kraj připravil rekonstrukci 42 mostů za 312 mil.Kč

Liberecký kraj připravil rekonstrukci 42 mostů za 312 mil.Kč

Publikováno: 7.9.2011, Aktualizováno: 8.9.2011 10:40
Rubrika: Mosty

Liberecký kraj připravil rekonstrukci 42 mostů za 312 milionů korun, práce na 15 z nich začnou ještě letos. Jde o mosty, které poškodily loňské povodně. Řada z nich byla také součástí obří zakázky na opravu více než 50 mostů, kterou v červenci zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Důvodem byla diskriminačně nastavená kvalifikační kritéria. Kraj se rozhodl proti rozhodnutí neodvolávat a zakázky vypsal znovu. Předmětem soutěže jsou opravy jednotlivých mostů, přestože je to administrativně i finančně náročnější. Novinářům to dnes řekl náměstek hejtmana pro dopravu Martin Sepp (ČSSD).

"S rozhodnutím antimonopolního úřadu nesouhlasíme, rozhodli jsme se ale neodvolávat, už tak jsme ztratili celou jednu stavební sezónu a ty mosty dál chátraly, takže jejich opravy budou dražší," vysvětlil postoj kraje Sepp. S opravami mostů poškozených povodněmi je podle něj třeba začít co nejdříve. Nyní se jedná o tom, které mosty dodavatelé začnou opravovat ještě letos. "Je třeba práce zkoordinovat, máme 15 různých dodavatelů a musíme zajistit, aby zůstala vždy alespoň jedna přístupová cesta do jednotlivých obcí," řekla ČTK mluvčí krajské správy silnic Jitka Dvorská.

Liberecký kraj vlastní 667 mostů na silnicích druhých a třetích tříd, 271 z nich je ve špatném až havarijním stavu. Stav mostů v kraji nebyl dobrý ani před povodněmi, velká voda ale zasáhla 198 mostů, 60 procent z nich bylo narušeno tak, že musela být omezena jejich nosnost. Kompletní rekonstrukci potřebuje 22 mostů, dalších devět voda zcela zničila a vojáci je museli nahradit mostními provizorii. Celkové škody na mostech ve správě kraje překročily 450 milionů korun.

Ještě před povodněmi schválil kraj přijetí půlmiliardového úvěru právě na rekonstrukce klíčových mostů. Připravil obří tendr na opravu 50 nejpoškozenějších mostů na silnicích II. a III. tříd. Oprava vybraných mostů měla stát podle odhadů 400 milionů korun, v tendru ale kraj dostal nabídku o čtvrtinu nižší. To mu uvolnilo zhruba 100 milionů korun, které mohl použít na spolufinancování oprav dalších mostů poškozených povodněmi. Podle ÚOHS byla ale kvalifikační kritéria nastavena diskriminačně, úřad zjistil i řadu dalších pochybení. Zadání soutěže i výběr vítěze od začátku kritizovala i opozice. Celá akce tak nabrala zhruba roční zpoždění.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice