KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Libeňský most – co bude dál

Libeňský most – co bude dál

Publikováno: 23.1.2018
Rubrika: Mosty

Aktuální stav přípravy rekonstrukce Libeňského mostu

  • Technická správa komunikací má platné územní rozhodnutí pro rekonstrukci mostu z roku 2006 a stavební povolení na rekonstrukci mostu z roku 2009 (jedná se o sérii čtyř stavebních povolení, dvě jsou platná, dvě jsou pozastavena kvůli probíhajícímu správnímu řízení Ministerstva kultury.)
  • Schválené projekční řešení počítá s kompletní demolicí stávajících 6 mostů s výjimkou pilířů hlavního mostu přes Vltavu a s výstavbou 4 nových mostních objektů, které by byly rozšířeny ze stávajících 21 m na 26 m, aby měl most dostatečnou kapacitu pro dalších minimálně 100 let. Součástí je i navazující infrastruktura a přeložky inženýrských sítí.
  • Veřejné soutěže na zhotovitele stavby a správce stavby byly pozastaveny v roce 2016 v souvislosti s opětovným zahájením řízení na Ministerstvu kultury, zda je či není most kulturní památkou (viz dokument 10 faktů o Libeňském mostě a jeho aktuálním stavu).
  • Technická správa komunikací se musí aktuálně podle správního řádu k Libeňskému soumostí chovat jako ke kulturní památce až do finálního rozhodnutí Ministerstva kultury. Další postup rekonstrukce závisí na rozhodnutí Ministerstva kultury.

Další postup přípravy rekonstrukce

Varianta 1: Libeňský most bude zařazen mezi kulturní památky

Pokud by Ministerstvo kultury rozhodlo o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky, příprava rekonstrukce se vrací zpět do roku 2005. Kromě úplně nových projektů bude nezbytné požádat znovu o územní rozhodnutí i o všechna stavební povolení, a pak teprve bude možné znovu vypsat veřejné soutěže na zhotovitele a na správce stavby.

Současná příprava rekonstrukce v hodnotě cca 60 mil. Kč bude odepsána a odhadovaný čas na novou přípravu rekonstrukce celého soumostí je minimálně 4 až 5 let. 

Varianta 2: Libeňský most nebude zařazen mezi kulturní památky

Pokud by Ministerstvo kultury ve správním řízení rozhodlo, že Libeňský most není kulturní památkou, může Technická správa komunikací pokračovat tam, kde před zahájením správního řízení Ministerstva kultury přestala.

Pokud by Odbor dopravních agend MHMP prodloužil platnost stavebního povolení, dokončí Technická správa komunikací již započaté veřejné zakázky na zhotovitele a na správce stavby dle existujícího projektu, a podle optimistického odhadu by mohla rekonstrukce mostu začít na přelomu let 2018/2019.

Pokud by nebylo možné pokračovat v soutěži, protože se Technická správa komunikací mezi tím transformovala z příspěvkové organizace na akciovou společnost, bylo by nutné připravit nové veřejné soutěže od začátku, což by termín zahájení prací na Libeňském soumostí posunulo spíše k podzimu 2019.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Vizualizace nové varianty Libeňského soumostí Vizualizace nové varianty Libeňského soumostí

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

U Sokolova projedou auta po části nového mostu přes Ohři od dubna (104x)
Silniční most přes Ohři na rychlostní silnici R6 u Sokolova bude průjezdný v jednom směru od Chebu do Karlových Varů od ...
Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (89x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice