Leo Express chce investovat do vlaků dalších 12 miliard Kč
Rubrika: Kolejový průmysl
Dopravní firma Leo Express, která chce od prosince provozovat pět železničních souprav Flirt za 1,5 miliardy korun na trati mezi Prahou a Ostravou, chce v dalších pěti letech investovat do nových souprav dalších 500 milionů eur (zhruba 12 miliard Kč). Pro rádio Impuls to dnes řekl majitel společnosti Leoš Novotný.
"Mám teď 500 milionů euro od komitmentu investorů, což je zhruba 12 miliard (korun), mám je na příštích pět let a vlak se vyrábí dva roky. Takže já dneska usilovně jednám, v pátek máme další jednání s výrobcem, jednáme o tom, aby se (vlaky) vyráběly tak, aby za dva roky a týden mohly začít jezdit," řekl Novotný.
Nové soupravy Leo Express by podle Novotného mohly jezdit například na trasách Praha-Vídeň, Praha-Budějovice, Praha-Brno, Praha-Ústí i v Polsku či na Slovensku.
Linky do Rakouska by mohla firma provozovat ve spolupráci s rakouskou soukromou železniční společností WESTbahn, která je u jižních sousedů ve stejném postavení jako Leo Express v tuzemsku. "Je to pořád v nějakých fázích vyjednávání, kdy my jsme si samozřejmě velmi blízcí tím, že používáme stejná vozidla," řekl Novotný.
První elektrickou jednotku Flirt Leo Express, budoucí konkurent Českých drah, převzal na začátku února od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.
Kromě vstupu na trať Praha-Ostrava ohlásila firma už dříve, že se připravuje na výběrové řízení na dopravce na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. Tendru se kromě Českých drah a Leo Expresu hodlají zúčastnit tuzemský dopravce Viamont, evropský obr Veolia Transport a RegioJet ze skupiny Student Agency patřící brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi. Vítěz řízení by měl cestující mezi Ostravou a Olomoucí začít vozit cestující od prosince 2013.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.