Křižovatka u Stříteže je nebezpečná, její změna je v nedohlednu
Rubrika: Bezpečnost
Nebezpečná křižovatka v lokalitě U Tří věžiček u Stříteže na Jihlavsku by se měla změnit. Policie ji na základě počtu dopravních nehod a jejich následků hodnotí jako nebezpečnou. Společný projekt policie a společnosti Jipocar, která má v lokalitě logistické centrum, navrhuje výstavbu kruhového objezdu nebo zřízení světelné signalizace.
Vlastníky přilehlých komunikací jsou město Jihlava, Kraj Vysočina a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nikdo z nich ale nechce být koordinátorem, jenž by na sebe za budoucí podobu křižovatky vzal politickou odpovědnost a změnu prosazoval. Vyplynulo to z dnešní prezentace projektu pořádané Jipocarem a Policií ČR.
"Léta se snažíme o změnu, ale schází vize dalšího vývoje," řekl novinářům jednatel Jipocaru Petr Prokop. Podle něj bylo chybou, že v minulosti, kdy v lokalitě u dálničního sjezdu živelně vznikala průmyslová zóna, nikdo nepředpokládal tak značný rozvoj dopravy a lokality.
"Město je ochotno na řešení spolupracovat, ale patří mu jen malá část komunikací. Navíc náklady na semafory by dosáhly nejméně pěti milionů korun a město nebude mít v rozpočtu ani na opravu chodníků," řekl náměstek primátora Jihlavy Josef Kodet. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla je řešení věcí Jihlavy a Stříteže. "Kraj v této věci rozhodně lídrem nebude, to bychom pak mohli řešit problémy všude na Vysočině," řekl ČTK Joukl.
"Křižovatka je hodnocena jako nebezpečná," uvedl dopravní inženýr Zdeněk Augustýn. Stejný názor prý mají i řidiči jihlavského Dopravního podniku a dopravní firmy Icom. Policie loni snížila v místě rychlost na 70 kilometrů v hodině a nechala zdrsnit povrch vozovky. "To je z naší strany maximum, teď může následovat jen stavební řešení křižovatky," řekl Augustýn.
Protože kruhový objezd by vyžadoval složité vyřešení přechodů, policie by preferovala osazení křižovatky světelným značením s dynamickým řízením. Podle ředitelky jihlavské správy ŘSD Marie Tesařové stát nenese za vzniklou situaci odpovědnost, nějakému technickému řešení by ale nebránil. "Nelze však očekávat investice do světelné signalizace," uvedla Tesařová.
Podle průzkumu firmy Jipocar projede denně lokalitou více než 15 600 automobilů, z toho 54 procent po výpadovce z Jihlavy na Havlíčkův Brod. Zbylých 46 procent aut odbočí do průmyslové zóny ve směru na Střítež nebo do městské části Antonínův Důl. V atraktivní lokalitě v těsné blízkosti dálnice podle Prokopa sídlí 27 firem s téměř 1 500 zaměstnanci.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.