KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Čtyři obce spojily síly, silnice I/11 bude devětkrát bezpečnější

Čtyři obce spojily síly, silnice I/11 bude devětkrát bezpečnější

Publikováno: 20.7.2011, Aktualizováno: 1.8.2011 10:21
Rubrika: Bezpečnost

Čtyři obce spojily síly při řešení krizové dopravní situace na silnici č. I/11. Třinec, Ropice, Vendryně a Bystřice usilují o evropskou dotaci na devět dílčích opatření, která komplexně zvýší bezpečnost řidičů a chodců. V úseku mezi Třincem a Bystřicí má vzniknout pět přechodů pro chodce, tři křižovatky a chodník. Regionální rada Moravskoslezsko dnes schválila studii proveditelnosti s finančním rámcem. Po předložení dílčích projektů obce získají dotaci až 18,5 milionů korun z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko. Projekty už budou obce předkládat samostatně a průběžně do října 2011.

"Integrované řešení dává dílčím projektům smysl a šmrnc. Dělat jedno bez druhého by nebylo efektivní. Jde o pilotní projekt, který má ukázat výhody takového přístupu," zdůraznil David Sventek, ředitel Úřadu Regionální rady Moravskoslezsko.

První dva přechody pro chodce mají vzniknout v centru a u školy v Ropicích. Obec na ně získá přes 700 tisíc korun. Třinec bude investovat 5,6 milionů korun z EU do dvou přechodů v části Nebory, nového přechodu v Lyžbicích a do výstavby světelné křižovatky I/11 s ulicí Lidická. Chodník vystaví u zastávky Mržol ve Vendryni, obec získá 1,2 miliony korun. Téměř 11 milionů dostane Bystřice na dvě křižovatky, světelnou a okružní. První vznikne při současném křížení silnic č. I/11, III/01142 a III/01143, další na křižovatce silnice č. I/11 a III/01144. "Jedna jedenáctka je u nás z hlediska kamionové dopravy nejvytíženějším úsekem v kraji. Za posledních 10 let vzrostl počet kamionů o 1500 %," připomíná Ladislav Olšar, starosta Bystřice. "Peníze do bezpečnosti jsou dobrou investicí," kvituje Olšar evropskou dotaci na společný projekt.

Dotace obstará maximálně 85 % celkových nákladů, zbylé peníze uhradí samy obce. Práce by měly začít koncem prázdnin. Hotovo by mělo být do listopadu tohoto roku.

Bezpečnost na komunikacích a modernizace dopravní infrastruktury jsou jedním ze stěžejních cílů evropské pomoci v regionu. Regionální rada Moravskoslezsko od roku 2007 schválila dotaci 3 miliardy korun na výstavbu a modernizaci silnic II. a III. třídy. Jde například o výstavbu jižního obchvatu Opavy, VIA Lyžbice v Třinci, mostu v ulici Českobratrská, rekonstrukci silničních Svinovských mostů a Frýdecké ulice v Ostravě a dalších desítek úseků po celém kraji. Dalších 78 milionů korun si vyžádala dílčí bezpečnostní opatření na silnicích v Kozmicích, Palkovicích, Pržně, Jablunkově, Rýmařově, Staré Vsi nad Ondřejnicí, Krásném Poli a Staré Bělé. Žádné z nich ale nemělo tak komplexní charakter.

Regionální rada Moravskoslezsko je v letech 2007-2013 zodpovědná za uplatnění 18,5 miliard korun z fondů EU v Moravskoslezsku. Přijímá, hodnotí a financuje projekty dopravní infrastruktury a dostupnosti, veřejných služeb, vybavenosti měst a venkova, cestovního ruchu a regenerace brownfields. K dnešnímu dni podpořila 583 projektů dotací 13 miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (42x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (34x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (29x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice