Kraji Vysočina hrozí rušení rychlíkových železničních spojů
Rubrika: Kolejový průmysl
Vysočině hrozí rušení rychlíkových spojů, stát prý navíc v kraji nepočítá ani s dopravními stavbami. Podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by na Vysočině mohlo být ze 49 rychlíků zcela zrušeno devět, provoz dalších 15 by byl silně omezen. Novinářům to dnes řekl náměstek hejtmana Libor Joukl.
Podle něj by se podle návrhu jízdního řádu podmínky pro cestující na železnici v Kraji Vysočina výrazně zhoršily. "Poslední rychlíky mezi Jihlavou a Pardubicemi pojedou 11. prosince. Pak cestující mezi sousedními krajskými městy přijdou o všechny čtyři rychlíkové spoje," uvedl Joukl. Stát podle něj jako objednavatel nemá o tento a další spoje zájem.
Konečnou podobu jízdních řádů dosud ministerstvo dopravy nepotvrdilo, její schválení bylo o několik týdnů odsunuto. Podle Joukla proto není zatím možné postihnout všechna případná rušení, která dráhu čekají. Nový železniční grafikon začíná platit 12. prosince 2011. Vysočinou denně projede 366 vlakových regionálních spojů a 4 500 regionálních autobusových spojů.
Železniční jízdní řád se podle Joukla na Vysočině projednává už od února. Informace o možnosti rušení rychlíkových spojů přišla až dlouho po konečném schválení jízdních řádů obcemi a krajem, proto nepříznivě ovlivní i navazující regionální železniční a autobusovou dopravu. Po hrozících vládních škrtech na regionální železniční dopravu bude podle Joukla Českým drahám na Vysočině chybět přibližně dalších 30 milionů korun státní dotace. "Zatím není jasné, jak se tento propad bude řešit," upozornil náměstek hejtmana.
Podle něj se ministři otočili zády ke Kraji Vysočina i v případě rozdělení peněz na rozvoj, výstavbu, údržbu a modernizaci silnic a dálnic a železničních dopravních cest. "V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok není kromě zahájení rekonstrukce dálnice D1 pro Vysočinu na silnice a železnici plánována ani koruna," uvedl Joukl.
Jihlava se tak podle něj výhledově může rozloučit s dokončením přemostění dálničního přivaděče u Pávova, odsunuta je modernizace silnice s už prodlouženým stavebním povolením I/34 mezi Božejovem a Pelhřimovem, opravovat se prý nezačne železniční trať z Kostelce do Slavonic. "Ani pod čarou není v rozpočtu SFDI žádná vyjmenovaná stavba na území Kraje Vysočina," řekl Joukl.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.