KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Kraj postaví nový most přes železniční trať u Brumova-Bylnice

Kraj postaví nový most přes železniční trať u Brumova-Bylnice

Publikováno: 9.3.2011, Aktualizováno: 15.3.2011 09:26
Rubrika: Mosty

Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) postaví nový most přes železniční trať u Brumova-Bylnice na Zlínsku. Akce je první, kterou ŘSZK zřizované Zlínským krajem v letošním roce zahajuje. Náklady na stavbu činí více než 76 milionů korun. Úsek by měl být v provozu už od září, celá stavba má skončit v únoru příštího roku, informovalo dnes hejtmanství.

"Stávající most přes železniční trať Bylnice – Horní Lideč je ve velmi špatném stavu a bude demontován. S mírným posunem pro napřímení silnice bude na jeho místě postaven nový mostní objekt s přemostěním o délce 22 metrů. Současně bude rekonstruována a směrově upravena silnice v úseku dlouhém 892 metrů. Vozovka pak bude v celé rekonstruované délce rozšířena na osm metrů," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Drozd.

Stavba bude představovat poměrně výrazný zásah do dopravy na jihovýchodním Valašsku. Předpokládá se, že od 11. dubna až do konce srpna zde bude platit úplná uzavírka. Objízdná trasa povede přes Slavičín, Vlachovice-Vrbětice a Valašské Klobouky. Pouze pro osobní automobily s hmotností do 3,5 tuny bude vybudována provizorní objízdná trasa se světelnou signalizací.

Stavba rovněž zasáhne do linkové autobusové dopravy. V některých případech budou moci cestující místo dlouhé objížďky přes Vlachovice-Vrbětice přestoupit ve Štítné nad Vláří z autobusu na vlak, projet uzavřený úsek železnicí do Bylnice a zde opět přestoupit na autobus. Během demolice nynějšího a montáže nového mostu ale budou nutné také výluky vlaků.

Hejtmanství investuje do oprav mostů v kraji průběžně nemalé prostředky. Loni v říjnu například otevřelo opravený silniční most v Bojkovicích na Slovácku, jehož oprava stála téměř na 55 milionů korun. V závěru roku pak dokončilo tři další mosty v Senince a Loučce na Vsetínsku a v Osvětimanech na Uherskohradišťsku, které přišly na téměř 30 milionů korun.

Do správy ŘSZK patří 708 mostů. Jejich celkový stav se podle silničářů rok od roku zlepšuje. Loni byly v havarijním stavu v kraji čtyři mosty, oproti předloňskému roku je to o dva méně. Počet mostů s hodnocením velmi špatný se snížil z 60 na 36.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (67x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (56x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (55x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice