KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    „Konkurence na železnici má být do července 2013,“ řekl Bárta

„Konkurence na železnici má být do července 2013,“ řekl Bárta

Publikováno: 7.11.2010, Aktualizováno: 8.11.2010 15:16
Rubrika: Kolejový průmysl

Podmínky pro České dráhy a soukromé železniční dopravce by se měly začít narovnávat o něco dříve, než se dosud předpokládalo. Konkurence na železnici by se měla objevit nejpozději od 1. července 2013. V diskusním pořadu televize Prima Partie to dnes prohlásil ministr dopravy Vít Bárta. Podle dosavadních informací se měli alternativní dopravci na tuzemských tratích objevit od jízdního řádu 2013/2014, tedy od prosince, případně o rok později.

"Jsem přesvědčen, že 1. července 2013 nejpozději konkurence na železnici bude," řekl Bárta. Počítá přitom s tím, že se objeví daleko dříve. Nechává si však určitou rezervu pro nepředvídané komplikace.

První kroky k uvedení konkurence na tuzemskou železnici ministerstvo dopravy (MD) podniklo v říjnu, kdy požádalo o zveřejnění záměru v úředním věstníku Evropské unie. Součástí záměru je plán, podle kterého by se mělo za rok soutěžit o tratě Ostrava - Opava - Krnov - Olomouc, Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem - Děčín. Bárta při zveřejnění záměru tisku sdělil, že na zmíněných spojích by se mohli alternativní dopravci objevit od jízdního řádu 2013/2014, případně o rok později.

Rychlíky provozují nyní výhradně České dráhy, které mají od loňska s ministerstvem desetiletou smlouvu. Předchozí ministr Gustav Slamečka do ní ale prosadil klauzuli, podle které lze každý rok ze smlouvy vyjmout 15 procent výkonů, do deseti let by se tak mělo soutěžit až o 75 procent výkonů dálkové osobní dopravy. MD jako objednatel platí za rychlíky Českým drahám čtyři miliardy korun ročně.

První soukromé rychlíky by se ovšem měly bez ohledu na časový harmonogram ministerstva objevit na české železnici už příští rok. Společnost RegioJet ze skupiny Student Agency chce začít jezdit do konce června na trati Praha - Ostrava. Rychlíky na stejné trati chce podle informací tisku od prosince 2012 provozovat také společnost Rapid Expres. Vlaky RegioJetu a Rapid Expresu nebudou ale jezdit ve "veřejném závazku", nedostanou proto žádné dotace.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (55x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (40x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice