KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Karlovarský kraj pomůže s rekonstrukcí uzavřeného mostu v Šemnici

Karlovarský kraj pomůže s rekonstrukcí uzavřeného mostu v Šemnici

Publikováno: 21.2.2012, Aktualizováno: 24.2.2012 10:50
Rubrika: Mosty

Karlovarský kraj nechá rekonstruovat most v Šemnici na Karlovarsku, který je kvůli havarijnímu stavu od loňska uzavřen. Obec přitom rozděluje řeka Ohře na dvě poloviny a obyvatelům nyní nezbývá nic jiného než zavřený most objíždět po trase dlouhé skoro 26 kilometrů. Na jaře by ale už měla začít oprava konstrukce a skončí ještě letos. Náklady mají dosáhnout zhruba čtyř milionů korun. ČTK o tom dnes informoval hejtman Josef Novotný (ČSSD).
 

Problémy s mostem v Šemnici rostly s tím, jak postupně chátral. Nakonec byl pro provoz automobilů nebezpečný, nyní ho mohou přecházet jen chodci. Vznikly tři varianty řešení. První počítala se stavbou zcela nového přemostění zhruba o 200 metrů dál, než stojí současné. Stálo by 80 až 90 milionů korun a vzhledem k malému provozu to nepřicházelo v úvahu. Těžko průchodné bylo kvůli komplikacím s pozemky i postavení mostu na místě původního. "Nejpřijatelnější je tedy rekonstrukce," uvedl hejtman.

Oprava mostu je zařazena v letošním finančním plánu krajské správy a údržby silnic. K dispozici je projekt a rozpočet. Původní dřevěnou mostovku, která byla velmi hlučná, nahradí klasická asfaltová silnice. Opraveny nebo úplně vyměněny budou některé díly mostní konstrukce. Podle hejtmanova náměstka Petra Navrátila (ČSSD) to nebude úplně jednoduchá záležitost, protože most je téměř 50 let starý a vše bude nutné vyrobit přesně na míru. "Zvažujeme, zda by se na opravě neměla podílet i obec," dodal hejtman.

Uzavírka mostu je pro obec obrovským problémem, řekl ČTK starosta Vladislav Tůma. V řekou rozpůlené Šemnici je například najednou těžko dostupná mateřská škola. Jedna z matek dojíždějících do práce do Karlových Varů tak včetně odvozu dětí do školky ujede denně skoro 80 kilometrů místo 25, podotkl starosta. "Ale abychom se podíleli na opravě mostu, který navíc není naším majetkem, není možné. Rozpočet obce je kolem pěti milionů ročně. Za loňský rok končím se ztrátou 400.000 korun," dodal Tůma.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice