KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Kamenice nemusí opravit most přes D1, podle soudu patří ŘSD

Kamenice nemusí opravit most přes D1, podle soudu patří ŘSD

Publikováno: 23.2.2010
Rubrika: Mosty

Zchátralý most přes dálnici D1 u Řehořova nepatří městysi Kamenice, ale státnímu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V pondělí o tom rozhodl jihlavský soud, uvádí dnešní regionální vydání Mladé fronty Dnes (MfD) a Jihlavský deník. Opravy mostu, který vede do polí, budou stát kolem 30 milionů korun. Spor o to, kdo je povinen tyto investice platit, se táhne od začátku 90. let. ŘSD se ale proti rozsudku možná odvolá.

Právní zástupce ŘDS Ivo Remunda si ponechal lhůtu na odvolání. "Situace je velmi složitá, ve sporu figuruje hodně právních aspektů. I nadále jsme však přesvědčeni, že nám most nepatří, proto se pravděpodobně odvoláme," řekl MfD. Dodal, že pokud bude definitivně rozhodnuto o vlastnictví ŘSD, tato organizace se o most u Řehořova postará.

Řehořov spadá pod Kamenici. Most přes D1 tam byl postaven téměř před 30 lety, aby zemědělci měli přístup k polím na druhé straně dopravní tepny. Sporný most městys ve svém majetku neeviduje. Soudce Martin Lála rozsudek odůvodnil mimo jiné také tím, že městys disponuje mnohem nižším rozpočtem než ŘSD. Letos bude Kamenice hospodařit přibližně s 21 miliony korun.

Podle údajů ČTK se dlouhodobé rozepře týkají také mostu přes D1 u Jiřic nedaleko Humpolce, přes nějž také vede jen cesta. Obec se 700 obyvateli prý na opravy nemá peníze, ŘSD do mostu nechce investovat, protože mu nepatří.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (58x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Nová železniční estakáda Mendrik v Ústí nad OrlicíNová železniční estakáda Mendrik v Ústí nad Orlicí (57x)
Příspěvek popisuje projekt a průběh výstavby nové železniční estakády, jež je součástí modernizace železničního uzlu Úst...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (57x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice