KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Jančura chce na trať Praha-Brno-Břeclav i přes odmítnutí ministerstva dopravy

Jančura chce na trať Praha-Brno-Břeclav i přes odmítnutí ministerstva dopravy

Publikováno: 28.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:19
Rubrika: Kolejový průmysl

Soukromý železniční dopravce RegioJet Radima Jančury chce vstoupit na trať Praha-Brno-Břeclav i přes to, že ministr dopravy Pavel Dobeš jeho nabídku na převzetí rychlíkové dopravy na této relaci odmítl. Uvedl to server Aktuálně.cz.

"Žádná povolení neexistují, můžeme tam začít jezdit klidně od zítra," řekl Jančura Aktuálně.cz. S Jančurou souhlasí i Pavel Skála ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). S tou má RegioJet rámcovou smlouvu, která mu v Česku umožňuje jezdit, kde chce. Jedinou podmínkou je podle něj volná kapacita.

Zde však naráží na povolení od ministerstva dopravy, které sestavuje jízdní řády. A v tom, který bude příští rok platit na trase do Brna, prozatím RegioJet chybí.

Jančura, který již konkuruje Českým drahám na trati Praha-Ostrava, chtěl na trati provozovat rychlíkovou dopravu bez státních dotací, které nyní čerpají ČD. Ministerstvo dopravy uvedlo, že plánuje soutěže všech zájemců o provozování dálkových vlaků. Případné soutěže se vedle RegioJetu a Českých drah zřejmě budou účastnit i další soukromí dopravci, tedy Veolia Transport, Arriva, Abellio CZ a společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (47x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (46x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (36x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci